מלחמות הליכוד וכחול לבן נמשכות: "אשכנזי דוחף בכל הכוח לבחירות"

בליכוד תקפו את שר החוץ ולעגו: "התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן". במפלגתו של אשכנזי האשימו בתגובה: "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים. כל השאר רעש וצילצולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 21:35 כט באב התשפ

מלחמות הליכוד וכחול לבן נמשכות: "אשכנזי דוחף בכל הכוח לבחירות"
גבי אשכנזי. יעד המתקפה של הליכוד, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

חמישה ימים עד המועד הסופי לבחירות, ובשתי המפלגות הגדולות ממשיכים להתקוטט. בעקבות דיווח הערב (ד') בכאן חדשות, לפיו שר החוץ גבי אשכנזי אמר בשיחות סגורות כי "נתניהו לא רוצה לפנות את בלפור – נראה אותו הולך לבחירות", תקפו בליכוד בחריפות את אשכנזי, והאשימו אותו בלעג כי הוא "החל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן". בלשכת אשכנזי הכחישו את הציטוט המיוחס לו.

ההאשמות נמשכות מהצהריים: הליכוד: "כחול לבן נלחמים בממשלה" | כחול לבן: "מחפשים תירוצים לבחירות"

בהודעת הליכוד נאמר כי "גבי אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות. כנראה שיותר מאשר להפיל את נתניהו, הוא רוצה להפיל את גנץ". עוד נאמר בהודעת הליכוד כי "כחול לבן צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה ולתקוע את התקציב כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן - ולאפשר את המשך כהונת הממשלה שתדאג לאזרחי ישראל".

בליכוד מעריכים כי שר החוץ הוא הגורם הבולט כרגע בכחול לבן הדוחף שלא להתפשר בסוגיית התקציב, גם במחיר של הליכה לבחירות, וסימנו אותו כיעד הנוכחי למתקפות. בכחול לבן כמובן לא נשארו חייבים, והאשימו את נתניהו כי הוא זה שמעוניין בבחירות. בהודעת כחול לבן נאמר כי "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים. כל השאר רעש וצילצולים.בליכוד שכחו שיש מיליון מובטלים. מוטב שנתניהו יוציא את השרים מהאולפנים ויחזיר אותם לטפל בקורונה".

בכיר בליכוד תדרך אחר הצהריים נגד כחול לבן, ואמר כי הליכה לבחירות היא דבר נורא - אך המצב הנוכחי נורא יותר. לדברי הבכיר, "במצב הנוכחי אי אפשר לנהל מדינה. אין טעם להמשיך ככה". הוא הוסיף כי "כחול לבן עוד לא עשו צעד אחד בדרך לפשרה".

עם זאת, על אף ההאשמות ההדדיות וחוסר האמון, דווח הערב בחדשות 12 כי מסתמן מתווה שיוביל לדחיית המועד האחרון להעברת התקציב במאה ימים. כזכור, המועד האחרון להעברת התקציב יחול ביום שני הקרוב בחצות, ואם לא יעבור תקציב עד אז - דבר שאינו אפשרי כרגע, כי אין אפשרות להכין הצעת תקציב בפרק זמן כה קצר - או ישונה החוק, תלך המדינה לבחירות נוספות בתוך 90 יום.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את הממשלה וכתב כי "‏מגיע לאזרחי ישראל ממשלה אחרת. כזאת שבאה לשרת את הציבור ולא את הפוליטיקה. מה שקורה בממשלה הזאת זאת בדיחה. זאת שערורייה לאומית. לא ייאמן שמדינת ישראל הגיעה למצב הזה. זה יכול להיות אחרת. אנחנו נעסוק במה שחשוב: לרפא את המגיפה, לתקן את הכלכלה".