הליכוד: "כחול לבן נלחמים בממשלה" | כחול לבן: "מחפשים תירוצים לבחירות"

הקרע בקואליציה סביב אי אישור התקציב עולה מדרגה, כאשר בוועדת הכספים הוחלט שלא להצביע על הצעת החוק שדוחה את אישור התקציב. בליכוד טוענים: "הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים" כחול לבן בתגובה: "מפרים את הבטחתם לאחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 14:09 כט באב התשפ

הליכוד: "כחול לבן נלחמים בממשלה" | כחול לבן: "מחפשים תירוצים לבחירות"
לקראת בחירות?, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (ד') בכדי לדון בהצעת החוק שידחה את מועד ההצבעה על התקציב ב-100 ימים. אלא שבסוף הדיון הליכוד וכחול לבן לא הגיעו להסכמות והועדה הכריעה כי לא תצביע על דחיית אישור תקציב המדינה. משמעות הדבר כי ובמידה הצעת החוק לא תאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, הממשלה תצטרך לאשר תקציב עד יום שני הקרוב, ה-25 לאוגוסט. במידה והממשלה לא תאשר את התקציב הכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות. מה שמותיר חמישה ימים בלבד, עד לפיזור אפשרי של הכנסת.

בעקבות הכרעת הוועדה בליכוד חזרו לתקוף את כחול לבן והאשימו אותם בחוסר ההכרעה: "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה" טענו מטעם המפלגה. "היום בוועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה". לבסוף קראו מטעם המפלגה כי "כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן". 

בכחול לבן לא נשארו חייבים ופרסמו הודעת נגד: "מועד ההוכחה מתקרב והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות. מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות.  כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים, ולמען עם ישראל כפי שהתחייבה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן