נתניהו ביקר בשוק מחנה יהודה. בכיר בליכוד: "המצב הקיים - יותר גרוע מבחירות"

ראש הממשלה הגיע לביקור קצר בשוק הירושלמי, וזכה לקריאות תמיכה. במערכת הפוליטית מעריכים כי ייתכן ונתניהו לא מעוניין בבחירות, אך כן מעוניין ליצור אווירה כזו, כדי להפעיל לחץ על ח"כים 'עריקים' פוטנציאלים. בכיר בליכוד תדרך: "כחול לבן הפרו כל הסכם אפשרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 16:25 כט באב התשפ

נתניהו ביקר בשוק מחנה יהודה. בכיר בליכוד: "המצב הקיים - יותר גרוע מבחירות"
ראש הממשלה בשוק התקווה, בבחירות לפני שנה, צילום: פלאש 90

האם אנחנו בדרך לבחירות? ראש הממשלה נתניהו הגיע אחר הצהריים (ד') לביקור קצר בשוק מחנה יהודה. נתניהו זכה לקריאות תמיכה מסוחרי השוק ומעוברי אורח. 

גורמים במערכת הפוליטית העריכו בעקבות הסיור, כי לנתניהו אין כוונה ללכת לבחירות כעת, אך הוא כן מעוניין לייצר אווירה של הליכה לבחירות, במטרה להפעיל לחץ על ח"כים בכחול לבן לערוק ולהצטרף לממשלה צרה, כבר בכנסת הנוכחית, ללא צורך בפיזורה.

במקביל, אחרי חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן מוקדם יותר, ולאחר שהחוק לדחיית מועד הגשת התקציב לא עלה להצבעה בוועדת הכספים, עקב חוסר יכולת להגיע להסכמות בין הליכוד וכחול לבן, דווח ב'כאן' כי מסתמנות הסכמות בין שתי המפלגות הגדולות, וייתכן כי החוק יעלה לדיון ולהצבעה בוועדה כבר היום.

מנגד, בכיר בליכוד תדרך אחר הצהריים נגד כחול לבן, ואמר כי הליכה לבחירות היא דבר נורא - אך המצב הנוכחי נורא יותר. לדברי הבכיר, "במצב הנוכחי אי אפשר לנהל מדינה. אין טעם להמשיך ככה". הוא הוסיף כי "כחול לבן עוד לא עשו צעד אחד בדרך לפשרה".

כזכור, ועדת הכספים התכנסה הבוקר (ד') בכדי לדון בהצעת החוק שידחה את מועד ההצבעה על התקציב ב-100 ימים. אלא שבסוף הדיון הליכוד וכחול לבן לא הגיעו להסכמות, והועדה הכריעה כי לא תצביע על דחיית אישור תקציב המדינה. משמעות הדבר כי ובמידה הצעת החוק לא תאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, הממשלה תצטרך לאשר תקציב עד יום שני הקרוב, ה-25 לאוגוסט. במידה והממשלה לא תאשר את התקציב הכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות. מה שמותיר חמישה ימים בלבד, עד לפיזור אפשרי של הכנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן