הצעת החוק שתמנע מנתניהו לכהן כראש ממשלה נדחתה | נתניהו: "חוק של צפון קוריאה"

ההצעה של יש עתיד נדחתה ברוב של 53 נגד ו-38 בעד. חברי כחול לבן נעדרו מההצבעה. ראש הממשלה נתניהו עלה לנאום במפתיע: "עדים לפרק מאוס במסכת בלתי נגמרת מצד מי שחרב לעריפת הדמוקרטיה בידם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 12:51 כב באב התשפ

הצעת החוק שתמנע מנתניהו לכהן כראש ממשלה נדחתה | נתניהו: "חוק של צפון קוריאה"
נתניהו נואם במליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הצעת החוק של מפלגת יש עתיד שמבקשת למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, נדחתה היום (ד') במליאת הכנסת. 53 ח"כים הצביעו נגד ההצבעה, ו-38 תמכו בה. חברי כחול לבן נעדרו מהמליאה בעת ההצבעה.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, אמר בפתח המליאה לחברי הכנסת כי ראש הממשלה נתניהו לא מתפקד כראוי במשבר הקורונה. "אם אתם רוצים להבין למה ההצעה הזו חיונית, תקראו את המכתב שכתב נתניהו למנדלבליט. הבן אדם הולך ומתחרפן לנגד עינינו. אנחנו בעיצומו של משבר הבריאותי והכלכלי הגדול ביותר בתולדות המדינה וראשו של נתניהו במקום אחר, הוא לא איתנו. אי אפשר לנהל משבר כזה גרוע יותר ממה שהוא מנהל אותו".

ראש הממשלה נתניהו עלה במפתיע לנאום במליאה ואמר: "אני פה מקרב החלטה של העם. ציבור עצום הצביע לי ולפיד ועודה רוצים לפגוע ברצון העם. אלף מסכות לא יסתירו את הדיקטטורה שלכם.
עדים לפרק מאוס במסכת בלתי נגמרת מצד מי שחרב לעריפת הדמוקרטיה בידם". ובהמשך השווה בין החקיקה של יש עתיד ובין החקיקה באיראן וברפובליקת ויימאר.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/321627572322411/

ראש הממשלה אמר עוד בנאומו: ''אנחנו פועלים לשמור על הביטחון, על החיים, על הבריאות ועל הפרנסה של אזרחי ישראל. דווקא כאן בכנסת, בהיכל הדמוקרטיה הישראלית, אנחנו עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נסבלת, אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, בתוקף בחירת העם, בזכות רצון העם. ציבור עצום בגודלו, חסר תקדים בגודלו, נתן לי את אמונו בבחירות''.

הוא פנה לח"כים מהשמאל ואמר: ''לא תוכלו לעצור את האמת, למעלה ממיליון אזרחים הצביעו לליכוד בראשותי. יאיר לפיד ואיימן עודה רוצים לפגוע ברצון העם, כפי שקורה במשטרים רודניים. הצעת החוק הזו היא עיוות מוחלט - איפה מעבירים חוקים כאלו? המקום היחיד בעולם שמעבירים חוקים לסיכול מועמדים זה באיראן וצפון קוריאה''.

נתניהו תקף את יו"ר האופוזיציה: ''לפיד, ההתנשאות שלכם על מצביעי הימין והליכוד - בלתי נסלחת. אצלך הכל פייק. אתה יודע מעט על כמעט לא כלום. אתה כל הזמן מתחזה. בלי תעודת בגרות ובלי תואר ראשון ניסית להשיג פייק דוקטורט. דוקטור לפיד.

''אתה מתחזה לדמוקרטור אבל אתה דיקטטור עם חוקה שכתבת לעצמך ומינוי אנשים שלך לרשימה. אתה ד"ר לפיד ומיסטר דיקטטורה. האחרונה שהעזה להגיד לך את האמת במפלגה שלך, עדי קול, סולקה מהמפלגה. דמוקרטור גדול".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן