דרעי: "עם ישראל לא יסלח לנו אם נלך לבחירות". גנץ: "לא נתפשר על התקציב"

בעוד בש"ס מנסים לגשר בין הצדדים, ולהביא לפתרון בנושא התקציב, שר הביטחון אמר בשיחה סגורה כי אין לו כוונה להתפשר: "אם מפרים עכשיו את ההסכם, אי אפשר לדעת בהמשך לאן זה יגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 21:51 יג באב התשפ

דרעי: "עם ישראל לא יסלח לנו אם נלך לבחירות". גנץ: "לא נתפשר על התקציב"
גנץ ודרעי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם מדינת ישראל בדרך לבחירות? יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, אמר היום (ב') בישיבת סיעה סגורה, כי אינו מתכוון להתפשר בנושא התקציב. כזכור, על פי ההסכם הקואליציוני אמורה הממשלה להעביר תקציב דו-שנתי, אך בליכוד דורשים כעת להעביר תקציב חד-שנתי בלבד, ושני הצדדים מתחפרים בעמדותיהם. אם לא יעבור תקציב עד ל-25 באוגוסט, בעוד פחות משלושה שבועות, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי והמדינה תלך לבחירות בתוך 90 יום.

נתניהו נגד גנץ: "תקציב דו שנתי היום משמעותו קיצוצים וגזרות"

בשיחה הסגורה היום אמר גנץ לחברי סיעתו כי כחול לבן "לא מוותרת בנושא התקציב", והוסיף כי הוא עצמו "הגיע לנקודה שבה הוא כבר לא מוכן להתפשר". כך דווח בכאן חדשות. עוד נאמר בדיווח כי למקורביו אמר גנץ על ההסכם הקואליציוני: "אם מפרים עכשיו את ההסכם, אי אפשר לדעת בהמשך לאן זה יגיע".

במקביל, ועל אף ההצהרות הלוחמניות, נמשכים מאמצי התיווך. יו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר הערב בראיון בחדשות 12 כי אסור ללכת לבחירות. לדברי דרעי, "אמרתי היום גם לראש הממשלה וגם לגנץ - עם ישראל לא יסלח לנו לעולם אם נלך לבחירות".

(הראיון של דרעי הערב. באדיבות חדשות 12)

דרעי הוסיף כי הוא מנסה לתווך ולמצוא פתרון: "אני מנסה בכל דרך למצוא פשרה ופתרונות. עבדנו קשה להקים את הממשלה הזאת, לא ניתן לפרק אותה".

על האפשרות להקמת ממשלת ימין צרה, במקום ללכת לבחירות, שהוזכרה בימים האחרונים, אמר דרעי כי "אני לא מכיר ממשלת ימין של 61 מנדטים בימים אלו, איש לא דיבר איתי על דבר כזה. יש לנו ממשלה טובה ואני יעשה הכל להשאיר אותה".