נתניהו נגד גנץ: "תקציב דו שנתי היום משמעותו קיצוצים וגזרות"

ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד לסוגיית העברת התקציב, שמועדו יפוג בעוד כשלושה שבועות, וטען כי "לעשות היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים. זה גזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 15:53 יג באב התשפ

נתניהו נגד גנץ: "תקציב דו שנתי היום משמעותו קיצוצים וגזרות"
נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

ראש הממשלה נתניהו דיבר אחר הצהריים (ב'), בפתח ישיבת סיעת הליכוד, על מסקנות הדיון בקבינט הקורונה, שהסתיים ללא הכרעות, ועל הצעדים שעשויה הממשלה לנקוט בהמשך. בנוסף התייחס נתניהו לתקציב המדינה, שצריך לעבור בתוך כשלושה שבועות, ואמר כי המשמעות של תקציב דו שנתי, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני וכפי שמעוניינים בכחול לבן להעביר, היא קיצוצים משמעותיים וגזרות כלכליות.

נתניהו: "אם לא נקטע את ההדבקה, נגיע למספרים שלא נוכל לעמוד בהם"

"מצב התחלואה בישראל יציב אבל גבוה, ואנחנו חייבים להוריד אותו", אמר נתניהו. "אם נוריד אותו נוכל לפתוח את הכלכלה, ולכן יש שורה של צעדים שאנחנו צריכים לעשות. אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי, אבל יש שלושה סוגי סגרים נוספים - סגר על ערים אדומות, סגרים מקומיים. הדבר השני - סגרים ליליים. והדבר השלישי - סגרי סוף שבוע. כמובן שיש גם אפשרויות לחבר בין הדברים.

"יש חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזו, במיוחד מבחינת קטיעת ההדבקה. אנחנו חייבים לטפל בגל הזה, שמקיף כמעט את כל המדינות.

על תקציב המדינה אמר נתניהו: "צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת וודאות ויציבות למשק הישראלי. זה דבר חיוני. 
לעשות היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים. זה גזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות. זה לא הזמן לקיצוצים, זה הזמן להמשיך להזרים כסף לאזרחים. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה. 
צו השעה זה אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות ואין סיבה שיהיו בחירות. 

על התקיפה אמש בגבול סוריה אמר נתניהו: "צה"ל סיכל אמש ניסיון חבלה בחזית הסורית. פעלנו אתמול גם מול רצועת עזה. העניין עם לבנון עדיין באוויר. אנחנו נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו ובכל מי שפוגע בנו - העיקרון הזה תקף".