עוד רמטכ"ל לפוליטיקה? גדי איזנקוט רוצה להשפיע

לאחר שמפלגת שלושת הגנרלים התפרקה מצהיר הרמטכ"ל הקודם "אתה רוצה לעשות מדינה טובה יותר ולהשפיע". איזנקוט גם מתייחס למצב הביטחוני בדרום ובצפון והחזרת גופותיהם של החללים בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 07:21 כז באייר התשפ

עוד רמטכ"ל לפוליטיקה? גדי איזנקוט רוצה להשפיע
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט התראיין לישראל היום אחרי שנה וחצי מאז פרש מתפקידו האחרון. כמו מרבית הרמטכ"לים לפניו נראה כי גם איזנקוט פוזל לעבר הפוליטיקה: "אני מסתכל על קודמיי - בני, גבי, חלוץ, מופז, בוגי, וגם אחורה, ברק ורבין ואחרים. אחרי אתנחתה ושהייה במרחב נוחות אתה מסתכל על מה שקורה פה, ואתה רוצה לעשות מדינה טובה יותר ולהשפיע, ולקום עם ברק בעיניים. מה זה הברק בעיניים? חכה עוד קצת".

מנגד עדיין איזנקוט עומד על ההבדלים בין צבא לפוליטיקה ומודה שלאנשי ביטחון לא בטוח שהם מתאימים לפוליטיקה:  בניגוד לצבא – שמרגע שאתה מחליט, כולם עושים את מה שהחלטת – בפוליטיקה, מרגע שאתה מחליט, כולם פועלים לסכל את ההחלטה שלך. וכן, אני חושב שלאנשי הצבא יש תכונות שאולי פחות מתאימות לפוליטיקה, אבל חשוב שנשמור עליהן. ענייניות, ממלכתיות ודוגמה אישית".

איזנקוט התייחס גם לתקיפות הישראליות בסוריה, שנועדו למנוע התבססות אירנית באזור אמר: "צריך להציב יעד של הוצאתם משם, אבל מי שחושב שהוא יתקוף כמה פעמים וזה יקרה, טועה טעות מרה. הפעולות שהובלתי, שנמשכות גם היום, מנעו את הכוונה האיראנית להתבסס בסוריה ולפתוח חזית נגד ישראל, ובלמו את התעצמות חיזבאללה, בעיקר בפרויקט דיוק הטילים".

לדעת איזנקוט ניתן להגיע להסדר מול חמאס על בסיס ההסכמות שהגיעו אליהן בקהיר בתום מבצע צוק איתן: "הפסקת אש מוחלטת, פתיחת המעברים ומרחב הדיג, החזרת הרשות הפלסטינית לרצועה ותחילת שיקום עזה, הסדרת סוגיית השבויים והנעדרים, פתיחת הנמל האווירי בדהנייה והקמת נמל ימי בעזה".

הוא גם מרחיב בעניין עסקת החזרת גופותיהן של אורון שאול והדר גולדין: "היו הרבה עסקאות בעבר. על המודל של עסקת שליט אסור לחזור, כי בסופו של דבר, זה שחרר הרבה מחבלים והפיח רוח רצינית מאוד בטרור. שילמנו על זה מחירים כבדים. אני חושב שבעסקת גולדווסר-רגב שולם המחיר הנכון. הם קיבלו את סמיר קונטאר, שטופל בהמשך, ועוד ארבעה אסירים ו־120 גופות. לכן אנחנו צריכים להביא אותם להבנה שהם משלמים מחיר על כך שהם מחזיקים שני אזרחים ישראלים שנכנסו לשם שלא בלחימה, ושהם מחזיקים גופות של חיילים ומתעללים במשפחות".

 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן