כשישה מיליארד שקלים יתוקצבו לטובת המענקים

ראש הממשלה דחק בשרים לאשר את תכנית המענקים שהציג, מי שיהיו אמונים על החלוקה הם ראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר ושר הכלכלה. נתניהו: "מבקש מכל משרד ומשרד תכנית יציאה בטוחה ממגבלות הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 13:07 כז בתמוז התשפ

כשישה מיליארד שקלים יתוקצבו לטובת המענקים
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: קובי גדעון, לע"מ

בישיבת הממשלה הבוקר (א'), שהתקיימה בזום, השרים אישרו את החלטת המסגרת על תכנית המענקים של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ. על פי התכנית, אותה הציג נתניהו ביום חמישי האחרון, אמור היה לקבל כל אזרח בישראל 750 ש"ח ישירות לחשבונו, ללא קריטריונים, אך בעקבות התנגדויות כחול לבן ימונה צוות שרים, בראשות נתניהו, שיקבע קריטריונים לחלוקה.

לא כולם יקבלו: תכנית המענקים של נתניהו תעבור לוועדת שרים

על פי ההחלטה הסופית, המסגרת התקציבית לתכנית המענקים תהיה בהיקף של כשישה מיליארד שקלים. מי שהיו אמונים על צורת החלוקה הם ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ. 

ראש הממשלה דחק בשרים בפתח הישיבה לאשר את התכנית: "אנחנו מביאים היום לממשלה שורה של מינויים, וגם החלטת מסגרת על אישור מענקים לאזרחי ישראל, כדי להמריץ את הכלכלה ולעזור גם ביצירת תעסוקה. אנחנו מדברים על מסגרת של שישה מיליארד שקל, אנחנו נמנה צוות שרים שיקבע את אופן החלוקה. הדגש החשוב ביותר הוא על המהירות, גם במנגנון וגם בהחלטות, ולכן הדיון הזה שאנחנו רוצים לקיים צריך להתבצע באמת ביממה הקרובה, אם לא היום עד מחר, ולא יאוחר מזה, כדי שנוכל להביא למימוש הדבר במהירות האפשרית".

לדברי נתניהו, המטרה היא בלימת התפשטות הנגיף: "יש לנו כמובן מטרה משותפת - לבלום את התפשטות הקורונה בצעדים שונים. אני מזכיר לשרים שעד יום חמישי אני מבקש מכל משרד ומשרד תכנית יציאה בטוחה ממגבלות הקורונה.
כלומר, שאם אנחנו מיישרים את העקומה ומגיעים ליעדים שאנחנו נציב במספר החולים הקבוע ביום, כשאנחנו יכולים לפעול לאורך זמן בשגרת קורונה. זה מה שאני מבקש מהשרים להביא". 

עוד אמר ראש הממשלה כי הישיבה הבאה, שתעסוק ב'אסטרטגיית היציאה' מההגבלות, תתקיים כבר בימים הקרובים: "בני גנץ ואני שוחחנו על כמה דברים שיכולים לסייע לייעול הנושאים האלה, זה יגיע בישיבה הבאה שכנראה תתקיים מחר או ביום שלישי כדי לאשר את אופן החלוקה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן