בני גנץ הודיע: לא אתמוך בתקציב חד שנתי

עם הפגנת העצמאים הודיע שר הביטחון כי הוא לא יתמוך בתקציב שיימשך רק לשלושה חודשים, וקרא לנתניהו לחזור לאישור של תקציב דו שנתי. שר האוצר בתגובה: " כחול לבן רוצים סיוע עכשיו דחוף, ומצד שני מתנגדים לאפשר תקציב שיאפשר את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 07:25 כ בתמוז התשפ

בני גנץ הודיע: לא אתמוך בתקציב חד שנתי
בני גנץ , צילום: אלעד מלכה

ההפגנה על המצב הכלכלי הולידה עימותים נוספים בין כחול לבן לבין הליכוד. שרי כחול לבן: בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן הביעו תמיכה במהלך מוצאי שבת בהפגנה שארעה בכיכר רבין. בעקבות הסערות שעוררה ההפגנה, הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ כי הוא דורש שהקואליציה תעביר תקציב דו שנתי בלבד. לדברי כחול לבן: "למרות הניסיונות של הליכוד ושל נתניהו - אנחנו בעד תקציב דו-שנתי בלבד".

בני גנץ הוציא הודעת תמיכה במפגינים במהלך מוצאי שבת בה כתב: "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת - ולנו כממשלה את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות. הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד, נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה. חובתנו להמשיך לדאוג שלא נשאיר מאחור את המובטלים, לא את העצמאים, לא את ההורים, לא את בעלי העסקים ולא את הקשישים".

עוד כתב: "הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד". גם השר ניסנקורן הצטרף לקריאת גנץ והודיע: "עלינו להציג תקציב שיביא ודאות כלכלית ומנועי צמיחה. תקציב ל-3 חודשים לא יעשה זאת. נעמוד על כך שהתקציב יהיה עם הסתכלות ל-2021, וייתן רשת ביטחון לעסקים, עצמאים ומובטלים. רק כך נחלץ את ישראל מהמשבר".

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב לדברים ברשת ב': "משרדי כחול לבן רוצים סיוע עכשיו דחוף, ומצד שני מתנגדים לאפשר תקציב שיאפשר את זה. אם נדחה את זה - אנחנו נאבד את השנה. אני מבין את המטענים והכאב של המוחים. התכנית שלנו מציבה רשת ביטחון כלכלית לשכירים ועצמאים לשנה הקרובים. לא נשאיר אף אחד בצד הדרך"

בשבוע שעבר עוד היו קולות כי מסתמנת פשרה בין הליכוד וכחול לבן בסוגיית העברת התקציב החד שנתי. כעת נראה שההפגנה אמש שינתה את עמדת כחול לבן להסתפק בפשרה, ועומדת על העברת תקציב דו שנתי בלבד. כזכור, הוויכוח על התקציב בין כחול לבן לליכוד הביא איומים לקיום בחירות אז אמר שר האוצר ישראל כ"ץ : "אני מצפה שהמערכת הפוליטית תתנקה משיקולים פוליטיים ותתמקד בהעברת התקציב. אם שר המשפטים אבי ניסנקורן לא ישנה את החוק שמאפשר תקציב חד-שנתי עד 28 באוגוסט, נלך לבחירות".