מסתמנת פשרה בין הליכוד לכחול לבן בעניין אישור התקציב החד שנתי

נתניהו וגנץ יפגשו אחר הצהריים כדי לדון במתווה להעברת תקציב חד-שנתית. על פי ההסכם המסתמן, בתקציב יוחרגו הנושאים הבוערים בעניין נפגעי הקורונה, והם יתכוננו לטווח הארוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 13:03 טו בתמוז התשפ

מסתמנת פשרה בין הליכוד לכחול לבן בעניין אישור התקציב החד שנתי
נתניהו וגנץ, צילום: Israel Sellem

מסתמנת פשרה בין הליכוד וכחול לבן בסוגיית העברת התקציב החד שנתי, הויכוח בנושא אף הוליד איומים לקיום בחירות עם התקציב לא יעבור. על פי פרסום של ישראל היום  ביומיים האחרונים ישנה הידברות בין המפלגות והפשרה המסתמנת היא שהתקציב שיועבר יהיה תקציב חד-שנתי, ובסוגיות הבוערות הקשורות לנפגעי הקורונה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, ייפגשו אחר הצהריים כידי לדון בפשרה.

על פי הפשרה בתקציב החד-שנתי שיור יוחרגו הנושאים הבוערים בעניין נפגעי הקורונה: פיצויים לעסקים, סיוע למובטלים, תכניות עבודה ויתוכננו לטווח ארוך יותר. בליכוד וגם בכחול לבן הבינו כי המציאות לא מאפשרת לצאת לבחירות, וכי נדרש מהם למצוא פשרה. כאמור נתניהו וגנץ ייפגשו כדי לדון בנושא בשעה 16:00.

כזכור, על פי חוק, ממשלה לא יכולה להתקיים ללא תקציב, במידה והממשלה לא מצליחה להעביר את תקציב המדינה חצי שנה מיום הקמתה היא נופלת ובאופן אוטומטי הולכים לבחירות. על פי ההסכם הקואליציוני נקבע כי יוחלט על תקציב דו-שנתי, דבר שעליו כחול לבן נכון להיום מתעקשת עליו. מנגד שר האוצר ישראל כ"ץ קרא לכלל חבריו לקואליציה לתמוך בהעברת תקציב חד-שנתי לטענתו אמר: "אנחנו פועלים לגבש תקציב אחראי, תקציב שבו גם יהיה דגש על דברים מחוללי צמיחה. אני מצפה שהמערכת הפוליטית תתנקה משיקולים פוליטיים ותתמקד בהעברת התקציב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן