אלעזר שטרן לכיפה: "רבנים מהמגזר לחצו עלי לערוק לכחול לבן"

ח"כ שטרן מסביר לחדשות כיפה שהוא מאמין לח"כ מאיר כהן שלא הטריד נשים: "הייתי מפקד שלו במילואים ולא ראיתי שרידים לדברים האלו", וטוען כי יצביע נגד החלת הריבונות ללא הסכמה אמריקאית וירדנית-מצרית: "מה יצא לתושבי גוש עציון מהחלת הריבונות בתוך מחלוקת כזו ובלי הסכמה?"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/06/20 16:44 ז בתמוז התשפ

אלעזר שטרן לכיפה: "רבנים מהמגזר לחצו עלי לערוק לכחול לבן"
חבר הכנסת אלעזר שטרן, צילום: כיפה

אחרי שבוע קשה לסיעת יש עתיד, חבר הכנסת אלעזר שטרן מתייחס לאירועים הקשים שעברו על מפלגתו, אך מעודד מהסקרים האחרונים: "הציבור מעניש את מי שפירק את כחול לבן וחבר לממשלה", הוא אומר, ומקווה שחברות הכנסת החדשות של כחול לבן, שערקו מיש עתיד, יצביעו בעד הצעת החוק החדשה שלו, לחייב את גוף הבוחר את הרבנים הראשיים לצרף 20% נשים: "אני מקווה שהן לא מכרו את נשמתן לשטן". 

איך אתה מסכם את השבוע הקשה שעבר עליכם? 

"אנחנו כבר הרבה אחרי זה, אנחנו מתעסקים עם הצעות החוק שאנחנו מעלים. אני חושב ששפטו את הנושא הזה די מהר. הציבור ראה את התכנית, וזו פעם שנייה שעושים עליו תכנית כזו, אנחנו אחרי זה. 

"אני ראיתי סקרי דעת קהל שאנחנו ממשיכים לעלות. אני חושב שמי שרוצה לעשות מהדברים האלו כותרות יעשה מהם כותרות כדי ליצור מסך עשן על הקואליציה המנופחת הזו, על נושא הצוללות שמונח לפני בג"ץ ועל המשפט של ראש הממשלה. מי שישים את הדברים בפרופורציות הנכונות יבין איפה אנחנו נמצאים". 

אתה מאמין לח"כ מאיר כהן שלא היו הטרדות מיניות? 

"אני הייתי מפקד של מאיר בתקופת המילואים שלו ולא ראיתי שרידים לדברים האלו. לא במהלך השירות הצבאי ולא בשנים שאנחנו יחד בפוליטיקה". 

הסקרים האחרונים מחמיאים לכם, יש שמחה לאיד על המצב של כחול לבן? 

"לא, ממש לא. יש סוג של צ'אפחה על זה שידענו שאנחנו עושים את הדבר הנכון. למרות שהיו גם עלי לחצים להצטרף לכחול לבן, כולל רבנים מהמגזר ואנשים בעלי השפעות אחרות, חשבתי שלא נכון לערוק. הכניסה לממשלת נתניהו בתנאים שכחול לבן נכנסו היא כניסה עצובה מאוד, זו כניעה, והייתה לנו אפשרות ללכת למשהו הרבה יותר טוב.
לפחות נכון לעכשיו, הציבור מעניש את מי עשה את הדבר הבלתי נתפס הזה - פירק את כחול לבן והלך לממשלה מנופחת ומנותקת, שעסוקה בעיקר בגינונים ובהגנה על קבלת טובות הנאה של ראש הממשלה, ומתעלמת מהמציאות הקשה שלאנשים אין מה לאכול". 

כהן. מבקר את גנץ

ח"כ מאיר כהןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, עופר שלח, העלה לדיון את חקירת הצוללות, ח"כ מיקי זוהר איים שהקואליציה תפעל להחליף אותו. אתם מפחדים? 

"מיקי זוהר קצת מתבלבל ביכולות ובכוח שלו, אפשר לפרק את הכנסת, הם כבר ניסו לעשות את זה, כי הם חושבים שמותר להם לעשות הכל. הוועדה לביקורת המדינה זאת כמעט הוועדה היחידה שממש שמורה לאופוזיציה, והיא זו שתחליט מי עומד בראשות הועדה הזו.
אני מניח שאם זה היה תלוי במיקי זהר, הוא היה ממנה כמו לוועדה למינוי שופטים את חברת הכנסת אוסנת מארק. הם בוחרים למנות לוועדות כל מיני יס-מנים. לא תהיה ביקורת למדינה אם מיקי זוהר יבחר מי יהיה ראש הועדה לביקורת המדינה, זה רק מחזק את התפקיד שלנו". 

בעוד יומיים יגיע התאריך שנתניהו סימן כתאריך החלת הריבונות. אתה בעד החלת הריבונות על גושי ההתיישבות. איך תצביע אם הנושא יגיע להצבעה בכנסת? 

"אין לי ספק שגוש עציון, בקעת הירדן ואזורים נוספים צריכים להישאר תחת שליטה ישראלית לעולמי עד. האם זה נכון לעשות את עכשיו, בדרך הזו, כחלק מיצירת ענן אבק על משפטי ראש הממשלה והסחת דעת? אני שואל - מה יצא לתושבי גוש עציון מהחלת הריבונות עכשיו, בתוך מחלוקת כזו, ובלי הסכמה כמו שצריך לעשות את הדבר הזה? 

"הסכמה אמריקאית והסכמה ירדנית-מצרית הם תנאים קריטיים להחלטה להסכים, אבל אם אנחנו באמת רוצים ליישם את מתווה טראמפ - להתחיל ליישם אותו באופן חד צדדי פוגע ביכולת שלנו ליישם אותו בכלל, ולכן אם זה יבוא להצבעה בצורה כזו - אני אצביע נגד". 

תהלה פרידמן

ח"כ תהלה פרידמן. תצביע בעד הצעת החוק של שטרן?צילום: ללא קרדיט

הגשת הצעת חוק לתיקון חוק הרבנות הראשית, במסגרתו הוועדה למינוי רבנים תמנה ב-20% נשים, אתה חושב שחברות הכנסת החדשות מכחול לבן יצביעו בעד החוק הזה? 

"על פניו הן חייבות להצביע בעד החוק הזה, זה לב האג'נדה שלהן. חברות הכנסת שערקו לאחרונה והצטרפו לממשלה, והן מקדשות את מעמד האישה בהלכה ואת המעמד שלה בציבוריות הדתית. זה בלתי מתקבל על הדעת שבגוף הבוחר את הרבנים הראשיים יהיו עשר נשים מתוך גוש שמונה 150 איש.
אני הגעתי להסכמה עם הרב אלי בן דהן ל-32 נשים, ובסוף שמו על זה וטו. גם איילת שקד תקעה את זה, גם כשלא הייתה באולם בהצבעה וגם כיושבת ראש סיעת הבית החרד"לי. איך יכול להיות שבגוף שבוחר רבנים ראשים, שהמגדר שנזקק לשירותים שלהם אלו דווקא הנשים, לא יהיה נשים? זה לא מעליב את הנשים, זה מעליב אותי.

"אני חושב שחברות הכנסת הדתיות שערקו לתוך קואליציה, שיש בה הסכם קואליציוני, שכולם מחויבים אליו, שהכל בידי החרדים ששומרים על הסטטוס קוו ואם בג"ץ ימנע את הסטטוס קוו את תהיה חקיקה עוקפת בג"ץ. אם יש משהו שעליו הן חייבות לשבור את המשמעת הקואליציונית זה החוק הזה, אני מקווה שהן לא מכרו את נשמתן לשטן. להגיד שאני אופטימי? לא". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן