נדחתה הצעה להקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות

מליאת הכנסת דחתה את ההצעה אותה יזם ח"כ בוגי יעלון שבחר בעיקר לתקוף את בני גנץ שלא נכח בהצבעה: "לצערנו, נתניהו מקבל היום גיבוי ממי שאמור היה להוות אלטרנטיבה שלטונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 17:48 ב בתמוז התשפ

נדחתה הצעה להקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות
משה בוגי יעלון, צילום: Hadas Parush/Flash90

מליאת הכנסת דחתה את הצעת חברי הכנסת רם בן ברק ומשה יעלון להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא "פרשת הצוללות וכלי השייט". בהצעה הראשונה תמכו 25 והתנגדו 54, ובהצעה השנייה תמכו 16 והתנגדו 50.

ח"כ משה יעלון הגיב על ההחלטה: "מאחר ואני בקיא בהגדרת תחומי האחריות שוועדת החקירה הפרלמנטרית נדרשת לבדוק, מעריך שלא נצטרך "להמציא את הגלגל מחדש". אך מאחר שבפרשה זו שובשו הנהלים וטושטשו תחומי אחריות, על ידי מי שעדיין מכהן כראש הממשלה, חשוב שבדיקה זו תבוצע בהקדם.

"אנחנו גם רואים, בעצם הימים האלה, עד כמה הנאשם נתניהו, איבד את הדרך, איבד את הבלמים, איבד את המצפן והמצפון, איבד את הבושה! איבד את החובה של משרת ציבור, לדאוג לאזרחיו ולא לעצמו. עדיף היה שיתפטר לנוכח הנזק שגרם וגורם למדינת ישראל ואזרחיה, אך לצערנו, מקבל היום גיבוי ממי שאמור היה להוות אלטרנטיבה שלטונית שמצילה את המדינה ואזרחיה, ומחזירה אותנו למסילה."

השר דוד אמסלם השיב לדברים: ה"אמת היא שלא הייתה עלילת דם גדולה יותר מעלילת הדם הזו השקרית של פרשת הצוללות. מהיום הראשון שעלתה הפרשה אספר לכם מה עשיתם,  אתם וכל כלי התקשורת שמגויסים אתכם, בכל פעם שהם דיברו על הפרשה כאילו משום מקום הראו בטלוויזיות את רוה"מ נכנס  לצוללת ויוצא מהצוללת. זאת גניבת הדעת הקלאסית שאתם עושים תמיד, זאת השיטה שלכם. אתם ממשיכים להעלות גרה כל הזמן ומנסים להטיל רפש בראש הממשלה במקום לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל".

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד התייחס לעבודה כי בני גנץ לא נכח בישיבה: "רציתי לדבר פה על העובדה שאדם שהיה חתום איתי על הדרישה לוועדת חקירה על פרשת הצוללות אינו נוכח במקום, אבל אז שמעתי את מזכירת הכנסת אומרת: "בני גנץ אינו נוכח" ואמרתי לעצמי מאודי לא שמעתי סיכום מדויק יותר של אדם ומטרה".