ועדת הכספים דחתה את ההצבעה לעניין פטור ממע"מ לארגונים בינלאומיים

לאחר שהתגלה כי כי לפחות חלק מהארגונים, המבקשים את הפטור, פועלים נגד מדינת ישראל החליטו חברי הוועדה לדחות את ההצבעה. סמוטריץ': "גם באופוזיציה אפשר להביא הישגים. חסמנו בינתיים את האיוולת של הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/20 14:01 כג בסיון התשפ

ועדת הכספים דחתה את ההצבעה לעניין פטור ממע"מ לארגונים בינלאומיים
וועדת הכספים, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

במסגרת דיון סוער, ונוכח התנגדות חברי כנסת בטענה כי לפחות חלק מהאירגונים פועלים נגד מדינת ישראל, החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לדחות הצבעה לעניין הסדרת פעילות של ארגוני סיוע בינלאומיים בצד הפלסטיני, כך שיחול עליהם מע"מ אפס ברכישת דלקים.

על פי תקנות מס ערך מוסף, הפטור שעלה להצבעה, ניתן "לארגון בין-לאומי לסיוע, שהוכר בידי המנהלים הכלליים של משרד האוצר ומשרד הביטחון", ובלבד שסוגי הדלקים וכמויותיהם אושרו לפני רכישתם בידי המנהלים הנ"ל. על מנת להמשיך את ההסדר הפטור, התבקשה הוועדה לקבוע כי התקנות יוארכו עד לסוף שנת 2021.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהח"כים שהתנגדו אמר: "זו איוולת, לא צריך לאשר את זה. אחד האירגונים המאושרים הוא אירגון שוודי שותף לאירגונים קיצוניים, מסייע לקמפיינים להחרמת ישראל. ארגון נוסף מסייע לאירגונים אנטישמיים ותומכי סרבנות. טוב שהשכל הישר ניצח. חברים, תתעוררו ואל תתנו יד למלחמה של אנטישמים נגד מדינת ישראל".

ח״כ ניר ברקת: "הורדנו כרגע מסדר היום של ועדת הכספים הצבעה על תקנה שמעניקה הנחה של למעלה מחצי מיליארד שקל בשנה לארגונים שפועלים נגד ישראל ותומכי BDS במסווה של 'ארגוני סיוע'. תומכי טרור וארגונים שפועלים נגד המדינה יקבלו קנסות ולא הטבות".