השר גלעד ארדן לכיפה: "לא ראיתי שסמוטריץ' או שקד התנו את ההצטרפות לקואליציה בהסדרת התפילה בהר הבית"

השר לביטחון פנים מסביר באולפן כיפה מדוע לא לקח את תפקיד שגריר ישראל באו"ם, ומפציר במצביעי עוצמה יהודית לא להצביע להם: "צריך להיזהר שהמנדט ה-61 לא יגיע ליאיר לפיד"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/09/19 20:00 ג באלול התשעט

השר גלעד ארדן לכיפה: "לא ראיתי שסמוטריץ' או שקד התנו את ההצטרפות לקואליציה בהסדרת התפילה בהר הבית"
השר גלעד ארדן באולפן כיפה, צילום: כיפה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מסביר מדוע ההקלטות שנחשפו על ראש הממשלה עובדות דווקא לטובת הליכוד, ולמה לדעתו אסור להצביע לעוצמה יהודית

צפו בראיון המלא: 

אם היום היו מתקיימות הבחירות גוש הימין לא היה מקבל 61 מנדטים. איך אתם מתכוונים למנוע בחירות שלישיות? 

"קודם כל בואי נזכור שמה שמוצג בסקרים זה שקר, וכל פעם מחנה הימין מתחזק, בטח הליכוד, לעומת מה שמוצג בסקרים. אנחנו יודעים שהפוטנציאל יותר גדול ורוב העם הם ימניים, ולכן אנחנו גם משדרים את האמת לאור תמונת המצב בסקרים אם המחנה הלאומי, תומכי הליכוד, כל מי שרוצה לראות את נתניהו והליכוד ממשיכים להוביל את המדינה בדרך שהיא מונהגת ומי שרוצה לראות אותנו ממשיכים צריך להבין שאנחנו חייב להבין שזה יום קריטי לצאת להצביע. לא ללכת לים או ללכת לבלות. קודם כל לבצע את המשימה הלאומית -שזה לשמור על שלטון הימין". 

ליברמן כבר לא תומך בכם. יכול להיות שהעם לא בימין? 

"יש הרבה אנשים שבעמל יומם לא קשובים לבחירות ולא שמים לב, אנחנו רוצים להגיע אליהם ולהזהיר אותם לא להצביע לליברמן, שדי ברור שהוא לא רוצה לראות את הליכוד ממשיך להוביל את המדינה. או לימינה, שאני אומר שזה פחות חשוב אם הם עומדים על 9 או 7 מנדטים, וזה הרבה יותר חשוב שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר. בגלל המצב עם ליברמן אנחנו לא צריכים שיהיה כלשהוא תירוץ שלא לתת לנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. חשוב מאוד לחזק את גוש הימין אבל אנחנו ננסה להגיע לכמה שיותר בוחרים במחנה הלאומי. גם כאלו ששוקלים להצביע לעוצמה יהודית, צריכים להבין שיש סכנה לממשלת הימין ולחשוב על הטקטיקה  הנכונה ביותר, כך שהליכוד והימין יוביל את המדינה. האסטרטגיה היא שהליכוד חייב לצאת בסוף יום הבחירות כמפלגה הגדולה ביותר. 

זה גם תלוי באחוז ההצבעה במחנה הלאומי אל מול ההצבעה בגוש השמאל ובמגזר הערבי. לכן אנחנו מתעקשים כל כך על נושא המצלמות במגזר הערבי ובעוד מקומות שאנחנו יודעים שיש אי סדר וזיופים בהצבעות, כי אנחנו מבינים שכל קול קובע ומנדט אחד שיכול לזוז מפה לשם בגלל אחוזי ההצבעה יכול להכריע לאן המדינה הזאת תלך, האם היא תלך בדרך הלאומית של השנים האחרונות של חיזוק ההתיישבות והעברת השגרירות לירושלים. גם אם אנחנו לא מושלמים בהחלט הכיוון הוא חיובי וצריך לעשות עוד ועוד, אבל צריך לוודא שיאיר לפיד יחד עם גנץ לא יהיו פה ראשי ממשלה ויתחילו לדבר על נסיגות. 

בכחול לבן טוענים שהם מדברים עם בכירי הליכוד על החלפת נתניהו. פנו אליך?

"לא. אף אחד לא פנה אלי. אף אחד לא יחשוב לעולם שמישהו יכול לפגוע בליכוד ביחד איתי, או להחליף מישהו שנבחר באופן דמוקרטי להיות יו"ר הליכוד. אני חושב שזה ניסיון לפגוע בליכוד ולזרות קטעים בתוכנו. זה ספין מיותר מכחול לבן וליברמן. 

היית מועמד להתמנות לשגריר ישראל באו"ם. בחרת לא לקחת את התפקיד. זה לא סימן שאתה מבין שזמנו של נתניהו קצוב? 

"זה לא קשור. התפקיד באו"ם הוא חשוב, וזה החמיא לי שהוצע לי התפקיד. זה גם חלום ילדות שלי לייצג את ישראל באו"ם ואני חושב, שבעזרת ה', הייתי יכול לעשות עבודה טובה. אבל ראיתי גם את המצב לקראת הבחירות, ואמרתי שאם זה המצב צריך להתגייס בשביל הבחירות והליכוד, ואעשה כל שביכולתי כדי להמשיך את שלטון נתניהו והליכוד. מה יקרה בעידן שאחרי נתניהו? ימים יגידו. ברור שמי שנמצא כמוני במסלול מסוים, יש לו כוונות ושאיפות. הן לא רלוונטיות היום והן לא קיימות היום". 

נחשפנו להקלטות בין ראש הממשלה לשר איוב קרא, רבים חושבים שהוא זה שהדליף אותם. אתה חושב שהוא צריך להסיר את המועמדות שלו מרשימת הליכוד? 

"זה בהחלט מעורר דאגה שמקליטים ראש ממשלה. זה דבר שלא יעשה. זו לא תופעה ראויה להקליט אישי ציבור ואז לחשוף אותם, בטח לא בתוך שיחה שמתנהלת בין ראש ממשלה לשר התקשורת ועוד בכירים בליכוד. אני לא יודע מי זה אבל זה בהחלט לא ראוי. 

אני מציע שנתייחס למהות. ערוץ 13 בא לקלל ויצא מברך. כי את ערוץ 20, שהיתה לי הזכות כשר תקשורת להיאבק על כך שיקבלו רישיון וגם שיקבלו מספר עגול, כדי שימשיך ויתחזק ראש הממשלה בהחלט עשה מאמצים גדולים כדי לשמור ולהגן עליו מפני הרגולציה. ראש הממשלה הביע את דעתו מפני איוב קרא שצריך להציל את ערוץ 20. אנחנו צריכים לשמוח על כך". 

הוא לא רק טען שצריך להציל את ערוץ 20, אלא הציע לבטל את מועצת הכבלים והלווין זה ראוי? 

"זה תואם את השקפת העולם שלנו ושלו להורדת הרגולציות המיותרות. יש הרבה מדינות בעולם שאין בהם גוף, שאני לא רוצה לקרוא לו קומוניסטי, אבל הוא אנטי תחרות ואנטי שיח פתוח של רגולציה על ערוצי כבלים ולווין. אני חושב שהגישה נכונה. 

אם זה מה שאתם חושבים שצריך לעשות את זה בצורה חקיקה מסודרת, למה זה צריך להיות כדי לעזור לערוץ 20? 

"אפילו ערוצי שמאל וגורמי שמאל חושבים שצריך לבטל את המועצות המיותרות שלנו. מכיוון שאין להם במה לעסוק הם יוצרים סיבוכים שמקשים על ערוצי התקשורת לשרוד. כשמשחררים הקלטות, מי כמוני יודע את זה, משחררים תמונה שלא באמת תואמת למציאות. אבל גם אם נתייחס לזה כמו שזה- ראש הממשלה רוצה שערוץ 20 ישרוד וזה דבר מבורך- מי שהיה צריך לדאוג לכך זה מועצת הכבלים והלווין, בזה שהיא לא ממלאת את תפקידה ויוצרת רגולציה שמקשה על ערוץ 20, צריך לשקול לבטל אותה. ברור שבסוף ההחלטה היא של השר. אם השר לא מקדם החלטה לבטל את במועצה, והוא היחיד שיכול, אז זה לא יקרה. בסך הכל ראש הממשלה חיווה את דעתו מה קרה?"

עד מתי נקרא ליהודים שעולים להר הבית -מבקרים ולא מתפללים? 

"כשאני נכנסתי לתפקידי לפני כארבע שני היה להם באמת קשה כי היה שם את המוראביתון והמרביתאת', אני הוצאתי אותם מחוץ לחוק וחיזקתי את המשטרה שם. כל הגישה והמדיניות השתנתה, בשנה האחרונה ביקרו פי 4 יותר יהודים בהר הבית. גם תיירים ביקרו יותר בהר הבית מבעבר. הר הבית הוא מקום הרבה יותר פתוח, אין בכלל מה להשוות. 

לגבי זכות התפילה- הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ואולי שלישי בחשיבותו לאיסלאם והסטטוס קוו שנקבע הוא בהחלט מקפח את היהודים. זה עצוב מאוד שבזמנו משה דיין החליט כך, אז לא היתה מחאה של הציבור הדתי כי רוב הפוסקים אסרו על עליה להר הבית, עד היום סמוטריץ' ואחרים נמנעים מלבקר בהר הבית בגלל סיבות הלכתיות. אז בואו נחשוב אם זה לא קשור קודם כל לפוסקי הלכה. בואו לא נשים את האשמה על משטרת ישראל. הנושא הזה הוסדר לפני 50 שנה בין ממשלת ישראל לממלכת ירדן שהיא תקבל את הזכות לנהל את כל הנושאים המנהליים על ההר יחד עם הווקף הירדני. 

המשטרה נאלצת לאכוף את אותו סטטוס קוו מדיני כיוון שהפרתו עלולה להביא לפגיעה בביטחון הציבור. טרור היחידים המוגר לפני שנה וחצי מתחיל תמיד כמעט על הרקע של עליה להר הבית. זו הגישה של השב"כ והמועצה לביטחון לאומי. הר הבית נחשב לדבר הכי נפיץ במדינת ישראל. זו ממש גזרה כי הרבה ממשטרת ישראל אנשים מאמינים ומסורתיים. 

עובדה שגם הציבור הדתי לא שם מעולם דרישה פוליטית כזו אל מול ראש הממשלה, זה היה יכול מאוד לעזור. אבל לא ראיתי שסמוטריץ' או שקד או אף אחד אמר לא נצטרף לקואליציה או נפרוש מהממשלה אם ראש הממשלה לא יפעל מול מלך ירדן ומול כל העולם הערבי כדי להגיע להבנות שיהודים יוכלו להתפלל. אני חושב שאכן צריך לשנות את הסטטוס קוו הזה, ואני אומר את זה למרות שזה מיד גורם לתזוזות בעולם הערבי אבל אני לא נרתע. מדינה שמתגאה בחופש הפולחן שלה בכל מקום בעולם, לא יכול להיות שחופש הפולחן יהיה מוגבל במקום הכי קדוש לעם היהודי". 

צירפתם גם את כולנו וגם את זהות לליכוד, אך הסקרים עדיין מתרוממים. תצרפו גם את ימינה ועוצמה יהודית?

אנחנו רוצים שהימין והליכוד ימשיכו להוביל את מדינת ישראל. ראש הממשלה הוכיח את זה בכך שפעל למזג את הבית היהודי עם עוצמה יהודית. הפעם זה לא הצליח בגלל גחמות של אנשי הימין החדש. צריך לזכור הימין החדש הוקם מתוך שיקולים ומאווים של ראשי הימין החדש. המיזם הזה נכשל. ראש הממשלה במזל הביא למיזוג הבית היהודי עם עוצמה שהביא לכך שהם עברו את אחוז החסימה, אחרת גם הקולות של הציבור הדתי לאומי היה נשאר מחוץ לכנסת. ראש הממשלה כמובגר האחראי מנסה לייצר מצב שהימין ימקסם את הליכוד שלו, ולא יקרה מצב כמו שקרה ב-92, שבגלל פיצול מפלגות הימין, גם אם יש יותר ימניים בגלל פיצול הקולות אנחנו מפסידים. זה מה שעלול לקרות גם הפעם.

אני מקווה שעוצמה יהודית לא התמודדו כדי שהקולות שלהם לא ירדו לטמיון. אלו בוודאי אנשי ימין מובהקים הם צריכים להבין שאם הם מצביעים לעוצמה יהודית, והם לא יעברו את אחוז החסימה, המנדט ה-61 יגיע ליאיר לפיד ולעמדותיו. ולא לליכוד בראשות נתניהו. אני רוצה לחלק תיקי ליכוד לפייגלין? זה בסוף יבוא על חשבוני או על חשבון חברי שרי הליכוד. הליכוד משלם את המחיר כשהוא קולט לתוכו את כולנו אות את זהות, אבל אנחנו מוכנים לשלם את המחיר כי אנחנו רואים את התמונה כולה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן