הקלטות נתניהו חושפות: ניסיונות התערבות בתקשורת הישראלית

ראש הממשלה התערב בתחום התקשורת, וביקש לבטל את מועצת הכבלים והלווין, כך נחשף בהקלטות שפורסמו בחדשות 13. כמו כן נשמע גוער בשר התקשורת דאז, איוב קרא, על ששיתף פעולה עם איילת שקד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/19 20:17 ב באלול התשעט

הקלטות נתניהו חושפות: ניסיונות התערבות בתקשורת הישראלית
נתניהו ואיוב קרא , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הקלטות נתניהו נחשפות. בחדשות 13 פורסמו הערב (ב') הקלטות מלפני כשנתיים, בהן נשמעים ראש הממשלה נתניהו ושר התקשורת דאז, איוב קרא. בהקלטות נשמע ראש הממשלה מנסה לפעול למען ערוץ 20 ושידורי החדשות של הערוץ, מנסה לבטל את מועצת הכבלים והלוויין, וכן גוער בקרא על כך ששיתף פעולה עם שרת המשפטים דאז, איילת שקד. "שקד משלנו?!" שואל אותו ראש הממשלה בזעם. האזינו להקלטות ששודרו:  

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לחשיפת ההקלטות: "תודה לכם על שהצגתם שראש הממשלה נתניהו נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20, כבשת הרש של הימין בתקשורת המשודרת, מול השמאל שניסה לסגור אותו כפי שניסה להשתיק את ״ישראל היום״ וערוץ 7.

"כל פעולותיו של ראש הממשלה תואמות לחלוטין את הנחיות היועמ״ש לאחר שעזב את תפקידו כשר התקשורת. כך כתב היועמ״ש: ״נתניהו רשאי לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת עוד את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה״. כלומר לראש הממשלה היה מותר לחלוטין לעסוק בפעולות אותן הצגתם, כפי שנלחם כל חייו למען גיוון הדעות בשוק התקשורת - חטא בל יסולח בעיני מתנגדיו. 

"ההגבלות היחידות שהוטלו על ראש הממשלה הינן ביחס לאלוביץ׳ ובזק - תחום שבו ראש הממשלה לא עסק לאחר הנחיית היועמ״ש. באתם לקלל ויצאתם מברכים".