דנון כינה את המועמד הדמוקרטי לנשיאות "שקרן" , בסביבת נתניהו התנערו מהדברים

שגריר ישראל באו"ם טען כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב הוא שקרן ובור, זאת לאחר שברני סנדרס כינה את נתניהו "גזען". סנדרס השיב: "אני יהודי ואני מאוד גאה במורשת היהודית שלי, אני לא אנטי ישראל."

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 20:05 ה באדר התשפ

דנון כינה את המועמד הדמוקרטי לנשיאות "שקרן" , בסביבת נתניהו התנערו מהדברים
דני דנון. גרם לאי נעימות מול הדמוקרטים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגריר ישראל באום דני דנון כינה את ברני סנדרס "שקרן ובור", וכעת בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתייגים מהדברים וטוענים כי התבטאויותיו של השגריר. "דבריו של דנון לא תואמו מול ראש הממשלה". נזכיר, כי דנון תקף את סנדרס במהלך נאומו בוועדת איפא"ק, וזאת לאחר שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות הרצות הברית כינה את נתניהו גזען. 

"אנחנו לא רוצים את סנדרס כאן באיפא"ק, ולא בישראל. מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור, או שילוב מסוכן של השניים". עוד הוסיף דנון ואמר: "הממשל האמריקאי צפוי לפעול נגד אלו שישתפו פעולה עם ׳הרשימה השחורה', שפרסמה לאחרונה המועצה לזכויות אדם של האו"ם. זו הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארה״ב לישראל ולברית בין העמים".

כאמור, בסביבת ראש הממשלה התנערו מהדברים, ומנהלת ג'יי סטריט יעל פתיר הגיבה גם היא לדברים ואמרה כי "דני דנון מחזיק בתואר שגריר ישראל, אך מתפקד הלכה למעשה כשגריר הליכוד. שגריר שמתבטא בגסות שכזו ביחס למי שיכול להיות בעוד מספר חודשים נשיא ארצות הברית, מועל בתפקידו ופוגע במדינה אותה הוא מייצג. בשעה שרק לפני יומיים פורסם סקר לפיו 65% מיהודי ארצות הברית מעדיפים את סנדרס כנשיא על פני טראמפ, דנון פגע בדבריו לא רק במעמדה של ישראל בקרב בוחרי ומנהיגי המפלגה הדמוקרטית, אלא גם באמון של רוב יהודי ארצות הברית".

הסנאטור ברני סנדרס הגיב לדברי דנון והצהיר כי "אני יהודי ואני מאוד גאה במורשת היהודית שלי". דבריו, שנאמרו בראיון לרשת CBS: "אני לא אנטי ישראל, אבל מה שאנחנו צריכים במדינה הזאת - זו מדיניות חוץ שלא רק מגינה על ישראל, אלא גם מתמודדת עם סבלם של גם העם הפלסטיני", הוסיף סנדרס. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן