אזהרה לנתניהו: סיפוח הבקעה - יפגע אנושות בשלום עם ירדן

בכירים במערכת הביטחון הזהירו את ראש הממשלה, שמהלך של סיפוח בקעת הירדן, אותו הוא הבטיח שוב ושוב לבצע, יפגע בהסכם השלום עם הירדנים, משום שמבחינה ציבורית המלך עבדאללה לא יוכל להסתפק בגינוי בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/19 21:28 ה בכסלו התשפ

אזהרה לנתניהו: סיפוח הבקעה - יפגע אנושות בשלום עם ירדן
ראש הממשלה נתניהו ומלך ירדן עבדאללה, צילום: קובי גדעון/פלאש 90

האם סיפוח בקעת הירדן והחלת הריבונות הישראלית עליה הם עניין של ימים או שבועות? ראש הממשלה נתניהו הבטיח ערב הבחירות האחרונות כי מיד לאחר הקמת ממשלה בראשותו, תסופח הבקעה לישראל. גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תומך בסיפוח הבקעה, אזור שנחשב בקונצנזוס הביטחוני וההתיישבותי כאחד. 

אלא שעל פי דיווח הערב בחדשות 12, לא מדובר בעניין כה פשוט. על פי הדיווח גורמים בכירים במערכת הביטחון הזהירו בימים האחרונים את ראש הממשלה נתניהו, כי מהלך כזה עלול לסכן את הסכם השלום עם ממלכת ירדן. הסיבה - מדובר באירוע דרסטי, שיעורר זעם ציבורי בממלכה, אותו לא יוכל המלך עבדאללה לפטור בגינוי ומחאה או בהחזרת השגריר.

במערכת הביטחון חוששים שגל המחאה שיתעורר בציבור הפלסטיני יביא לדרישה בקרב הציבור הירדני - שכבר קיימת ממילא - לבטל את הסכם השלום עם ישראל. הפרלמנט בירדן העביר יותר מפעם אחת החלטות המבטלות את הסכם השלום, אך הן בוטלו על ידי המלך.

בתגובה להצהרות נתניהו הבהירו בירדן כי מהלך של סיפוח הבקעה יגרור "תגובה חריפה" מצידם, אך מעולם לא פורט איזו תגובה זו עלולה להיות.

נתניהו קרא היום, לפני פגישתו עם גנץ, להקים ממשלת אחדות במטרה לספח את בקעת הירדן: "ממשלת אחדות כרגע, לפני שארה"ב נכנסת למערבולת הבחירות, תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו - ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה קריטית עם ארה"ב", אמר נתניהו מוקדם יותר היום. עוד אמר: "ממשלה עכשיו תוכל להשיג הישגים היסטוריים ואנחנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת. לכן אני עושה כל מאמץ, כולל בפגישה שאקיים היום עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, כדי להקים את הממשלה הזאת. זה עדיין אפשרי".