ריבונות בבקעה – קונצנזוס לאומי

פעילי תנועת הריבונות ממנפים את הקמפיין בו פתחה התנועה לפני ימים אחדים בקריאה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר 'כחול לבן', חבר הכנסת בני גנץ, לכלול את החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן בקווי היסוד של ממשלת אחדות, אם תקום כזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/19 20:23 ח בחשון התשפ

ריבונות בבקעה – קונצנזוס לאומי
הקמפיין שעלה היום, צילום: תנועת הריבונות

במהלך היום (ד') הופיעו  שלטים רבים במספר מוקדים ברחבי הארץ ולאורך צירי תנועה, ובהם ציטוטים של שני האישים, נתניהו וגנץ, המביעים את מחויבותם לריבונות ישראל בבקעת הירדן. לצד דיוקנו של ראש הממשלה מופיעה התחייבותו שנאמרה במסיבת העיתונאים טרם הבחירות ובה הכריז "אחיל את הריבונות בבקעת הירדן". לצד דיוקנו של חבר הכנסת גנץ מופיעה הכרזתו במהלך ביקור שערך עם בכירי מפלגתו בחודש יולי האחרון ולפיה "בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

כל זאת כחלק מקמפיים תנועת הריבונות הפועלים להכלתה בבקעת הירדן. בתנועה מדגישים כי את ההכרזות וההתחייבויות נשאו האישים בעת האחרונה ובכך ביטאו קונצנזוס נרחב בקרב תושבי ישראל סביב עתידה המדיני של בקעת הירדן. 

לפני כמה ימים אחרונים שיגרו ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מכתבים לנתניהו ולגנץ ובהם קראו להכללת הריבונות בבקעה בקווי היסוד של ממשלת האחדות עליה דנים השניים וצוותיהם.

"ריבונות ישראלית בבקעת הירדן היא מהלך שבכוחו ללכד ולאחד את אזרחי ישראל, ימין שמאל ציוני ומרכז, סביב הערך הציוני של העמקת האחיזה בארץ ישראל", אומרות קצובר ומטר ומוסיפות כי "גם אם לא מדובר במהלך שלם ומלא של החלת ריבונות ישראל על כל מרחבי ארץ ישראל, הרי שמדובר בצעד נוסף ומשמעותי בדרך להגשמת החזון הציוני של ריבונות ישראל על ארצו".

"לכל בר דעת ולכל בעל ניסיון ביטחוני ברור שללא שליטה ריבונית ישראלית מלאה על בקעת הירדן לא ניתן להגן על מדינת ישראל ועל מרכזי האוכלוסייה שבחלקה המערבי של הארץ. תובנה זו ידועה היטב גם לנתניהו, גם לרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, וגם לממשל האמריקאי. תובנה זו היא שהפכה את בקעת הירדן לקונצנזוס ישראלי רחב שדווקא מתוכו חשוב שיקודם צעד חשוב זה של ריבונות. בימים אלה של שסע ומחלוקת בעם ישראל אנו קוראות להנהגה להתלכד וללכד את העם מאחורי ערכיה הבסיסיים והיסודיים של הציונות, ערכי התיישבות, ביטחון וריבונות", דברי קצובר ומטר.