פסגה היסטורית בסיני - בנט, נשיא מצרים ויורש העצר של האמירויות נפגשו

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום במצרים עם הנשיא א-סיסי ויורש העצר של איחוד האמירויות, השייח' בן זאיד. דנו בסוגיות בטחוניות ובהשפעת המלחמה באוקראינה על האזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/22 14:01 יט באדר ב'

פסגה היסטורית בסיני - בנט, נשיא מצרים ויורש העצר של האמירויות נפגשו
בנט, א-סיסי ובן זאיד היום בארמון הנשיאות, צילום: דוברות נשיא מצרים

אחרי שבנט לן הלילה במצרים, התקיימה היום התקיימה פסגה משולשת בינו לבין נשיא מצרים ויורש העצר של איחוד האמירויות בשארם א-שייח'. הפגישה התקיימה על רקע המלחמה באוקראינה והסכם הגרעין המסתמן עם איראן.

על הפרק: סוגיות ביטחוניות

דובר הנשיאות הודיע שהפגישה דנה בהשלכות ההתפתחויות הבינ"ל, במיוחד על תחום האנרגיה, יציבות השווקים והביטחון התזונתי. כמו כן, הוחלפו דעות באשר להתפתחויות האחרונות במספר סוגיות בינ"ל ואזוריות.

כזכור, בנט וא-סיסי נפגשו בחודש ספטמבר האחרון בשארם א-שייח'. לפי הדיווחים, בפגישתם צפויים לעלות בשיחה הנושאים המשך התיאום העמדות מול רצועת עזה, החמאס והרשות הפלשתינית וכן היחס מול רוסיה והמלחמה באוקראינה.

בשבוע שעבר הודיעו ישראל ומצרים על הרחבת הטיסות בין שתי המדינות ופתיחת קו חדש בין נמל התעופה בן גוריון לנמל בשארם א-שייח'. הצפי הוא שהמהלך יתרחש עד לחופשת פסח. ההסכם גובש בתום עבודת מטה שהוביל שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בשיתוף המטה לביטחון לאומי (מל"ל) וגורמים נוספים מול הממשל המצרי, לגיבוש מתווה אבטחה שיאפשר את הפעלת הקו.