תקיפת היהודי ביפו הוכרה כפיגוע על רקע לאומני | פרסום ראשון

אופנוען ערבי ביפו תקף פעמיים אזרחים יהודים בעיר. באחת מהתקיפות אישרה המשטרה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני: "יסוד סביר להניח כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מפעולות איבה נגד ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/06/21 12:47 ד בתמוז התשפא

תקיפת היהודי ביפו הוכרה כפיגוע על רקע לאומני | פרסום ראשון
האופנוען הערבי כפי שהצליח לתעד המותקף, צילום: באדיבות המצלם

כחלק מגל ההתפרעויות ברחבי הארץ, גם ביפו פורעים ערבים תקפו יהודים. אחד מהתוקפים הוא אופנוען ערבי שתקף יהודים בעיר בשני מקרים שונים. היום (ב') אנחנו מפרסמים לראשונה כי התקיפה שבוצעה סמוך לכיכר השעון לפני כחודש הוכרה כפיגוע לאומני. חמישה ימים מאוחר יותר האופנוען ביצע תקיפה של אב ובנו, בטיילת יפו הסמוכה.

כאמור המשטרה הכירה בתקיפה שביצע הערבי כפיגוע על רקע לאומני. בטופס נפגע העבירה שקיבל ש', הצעיר היהודי שהותקף, נכתב כי "נסיבות האירוע מעלות יסוד סביר להניח כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מפעולות איבה נגד ישראל". 

כזכור, התקיפה התרחשה עוד לפני שהחל מבצע 'שומר החומות'. ש' היה בדרכו לים והתארגן סמוך לכיכר השעון ביפו. האופנוען התוקף הבחין בש' כשהוא מחליף את בגדיו, שב על עקביו והחל להתקרב לעבר ש' בהליכה מאיימת כשהוא מחזיק קסדת אופנוע בידו.

כשהגיע הערבי אל ש', סינן לעברו "מה אתה עומד ליד מסגד?" והיכהו בפניו ובגופו בעזרת קסדת האופנוע. ש' וחברו הצליחו לצלם את האופנוען לפני שהסתלק, ולאחר מכן פונה ש' לבית החולים עקב החבלות שנגרמו לו מהתקיפה, ועד היום עדיין סובל מכאבים.

חמישה ימים לאחר תקיפתו של ש' הותקפו באותו תא שטח אב ובנו, בעת שנסעו ברכבם. אופנוען ערבי חסם את דרכם, נגח באב אמצעות קסדתו, וחבריו שהגיעו למקום ריססו אותם ואת שני כלביהם בגז פלפל. האופנוען אף צעק לעבר הבן "אתם יהודים, המקום שלכם לא פה", ולאחר התקיפה נמלט.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמלווה את ש' וכן את האב ובנו, מסר: "אנו נמשיך לפעול למיצוי הדיון עם הטרוריסטים אשר מנצלים את מעמדם האזרחי כדי להפעיל טרור כנגד אזרחי ישראל ומדינת ישראל ומקווים כי גם התקיפה נגדם תוכר כפיגוע".