היסטוריה: הכנסת אישרה את הסכמי השלום עם האמירויות

80 חברי כנסת הצביעו בעד, לעומת 13 שהתנגדו, והסכמי השלום עם איחוד האמירויות אושרו במליאת הכנסת. נתניהו: "השלום הזה לא נפל עלינו סתם ככה מהשמים, הוא תוצאה של משנה סדורה ועקבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 20:12 כז בתשרי התשפא

היסטוריה: הכנסת אישרה את הסכמי השלום עם האמירויות
נתניהו נואם במליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כנסת ישראל אישרה הערב (ה') את הסכם השלום עם איחוד האמירויות. 80 ח"כים הצביעו בעד ההסכם, לעומת 13 - חברי הרשימה המשותפת - שהתנגדו לו, בשל העובדה שאינו כולל את הרשות הפלשתינית. חברי הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) ואלי אבידר (ישראל ביתנו) הורחקו מהדיון במליאה, לאחר שצעקו לעבר ראש הממשלה נתניהו בעת שנאם "לך הביתה", ו"נבוא אליך לבלפור".


(הדיון במליאת הכנסת)

ראש הממשלה נתניהו אמר לפני אישור החוק כי "השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמים. הוא תוצאה של משנה סדורה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. אני לא יכול לספר לכם על כל הטיסות והמגעים, אבל הנה אני מוסר לכם פיסה אחת. היה לנו קיטוע במערכת יחסים חשובה עם אחת המדינות באזור, שנים שלא היה קשר. או רק קשר שלדי. הטכני ביותר.
זה השתנה וזה השתנה יום אחד, והיום הזה היה כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס, וקיבלתי שם בזמן אמיתי מסרים חזקים ביותר, שאמרו א'ם אתה מתיצב כל כך בעוצמה נגד התוקפנות של איראן שמנסה לחסל אותנו, אנו מוכנים להתיצב אתך', וכך חודש הקשר הזה".

נתניהו הוסיף כי "ההסכם הופך את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלסטנים יתרצו. לא המתין לפיוס אתם אלא להתקדם. כשהם ישנו את השקפתם נקדם שלום גם אתם, אבל לא להתנות את זה. הסבירו לנו שאין כל סיכוי להשיג שלום בינינו לבין מדינה ערבית כל עוד לא נעשה אתם שלום. פעלתי אחרת והתוצאות לפנינו. אסור לנו ללכת אחורה לקוי שישים ושבע, להצפת ישראל בפליטים, לחלוקת ירושלים. זה לא יביא שלום אלא יקרב את המלחמה הבאה".

בפתח הדיון, בשעות הצהריים המוקדמות, הציג נתניהו את ההסכם בכנסת ואמר כי "אנו מביאים הסכם שלום – אין בו מכתבי צד סודיים, אין בו נספחים עלומים. אנחנו מהדקים את יחסינו עם איחוד האמירויות, ואנחנו עושים זאת במקביל למאבק הבלתי-פוסק שלנו בקורונה".

"להעמיק ולהרחיב את הבנייה"

ח"כ אופיר סופר (ימינה) אמר בדיון: "ההסכם מייצר ציר חדש מול מדינה ערבית מוסלמית- שעוקף את הסכסוך הערבי הישראלי כאן בארץ ישראל. ההסכם הוא בעל משמעות כלכלית ואסטרטגית.  
ההסכם הזה ולא במקרה קרוי על שמו של אברהם אבינו, אברהם היה איש מעש והוא התהלך בארצנו לאורכה ולרחבה ואף רכש את שדה המכפלה ובעקבותיו יעקב קנה חלקת קבר בשכר ודוד המלך שקנה את הר המוריה מידי היבוסי.
מדינת ישראל ממשלת ישראל אינה צריכה להסתפק בהצהרות בלבד אלא לחדש להעמיק ולהרחיב את הבניה והקניין בכל חבלי ארצנו-  בגליל בנגב ביהודה ושומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן