ארה"ב: המפלגה הדמוקרטית דחתה גינוי ההתנחלויות כחלק ממצע המפלגה

המפלגה הדמוקרטית שהגישה בסוף השבוע האחרון את טיוטות לתיקון מצע המפלגה, החליטה לדחות את התניית הסיוע הצבאי לישראל בגינוי ההתנחלויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 08:06 ז באב התשפ

ארה"ב: המפלגה הדמוקרטית דחתה גינוי ההתנחלויות כחלק ממצע המפלגה
הנשיא האמריקאי הבא? ג'ו ביידן, צילום: עמוס בן גרשום

פחות מ-100 ימים לבחירות בארצות הברית: נדחה התיקון למצע המפלגה הדמוקרטית הקורא להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בגינוי התנחלויות. זהו צעד חשוב ביחסי ישראל והמפלגה הדמוקרטית, בהתחשב בכך שרוב הסקרים מראים כי נציג המפלגה הדמוקרטית לבחירות, ג'ו ביידן, מוביל בפער גדול על הנשיא הרפובליקני הנוכחי דונלד טראמפ.

בסוף השבוע האחרון פורסמו טיוטות לתיקון מצע המפלגה הדמוקרטית כהיערכות לקראת הבחירות הקרבות לקונגרס ולנשיאות. אחד החלקים המרכזיים במצע הוא היחס כלפי ישראל במדיניות החוץ והסיוע צבאי-ביטחוני. למרות זאת, קיימת סבירות שיערכו שינויים נוספים בהתכנסות הבאה של המפלגה בין ה-17 ל-20 באוגוסט, שם יאשרו את המצע באופן סופי.

השבוע, אחרי שעברנו את קו 100 הימים לבחירות בארצות הברית, רוב הסקרים מראים כי נציג המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן מוביל בפער ניכר על יריבו הרפובליקני והנשיא הנוכחי דונלד טראמפ. בסקר הראשון שפרסמה רשת החדשות האמריקנית CNN נראה כי ג'ו ביידן מוביל על טראמפ בפער משמעותי של 11% יותר. בסקר זוכה ביידן ל-53% אחוזי תמיכה לעומת 42% להם זוכה טראמפ.