בחירות לרבנות הראשית

דרמה במירוץ לרבנות: הבחירות צפויות להידחות בחצי שנה

לקראת כינוסה של ועדת הרב אריאל ביום ראשון הקרוב - טלטלה במירוץ לרבנות | בעקבות הסמיכות למערכת הבחירות ברשויות המקומיות חשש מפגיעה בטוהר הבחירות - כהונתם של הרבנים הראשיים תוארך והבחירות לרבנות יידחו בחצי שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/23 09:23 יג בסיון התשפג

דרמה במירוץ לרבנות: הבחירות צפויות להידחות בחצי שנה
הרבנים הראשיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה במירוץ לרבנות: הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, אמורים לסיים את תפקידם בסוף השנה בתום עשר שנים של כהונה עם הבחירות לרבנות הראשית  בחודש אוגוסט הקרוב. על פי פרסום של עיתונאי כיכר השבת, ישי כהן, מסתמן כי הבחירות צפויות להידחות בחצי שנה ותפקידם של הרבנים הראשיים יוארך.

"הבחירות לרבנים הראשיים צריכים להיות נקייים משיקולים פוליטיים"

על פי פרסום, בעקבות החשש מפגיעה בטוהר הבחירות בשל הסמיכות למערכת הבחירות המקומיות השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי צפוי להאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים בעוד חצי שנה והבחירות יתקיימו בחודש אדר של השנה הבאה. החשש הוצג בפני השר בעתירתם של "נציגות בתי הכנסת הציוניים" ובעמדתם של בכירים משרד המשפטים בנושא.

השר מיכאל מלכיאלי

השר מיכאל מלכיאלי צילום: דוברות

נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים עו"ד אילן קמינצקי ברכו על ההחלטה של השר. "המדינה קיבלה את עמדתנו כי קיימת חובה למנוע פגיעה בטוהר הבחירות, בחירות לרבנים הראשיים צריכים להיות נקייים משיקולים פוליטיים ללא דילים וללא קומבינות, אנחנו שמחים לברך על המוגמר, נמשיך לעמוד על המשמר לקיום הליך בחירות נקי ושמירה על טוהר הבחירות ועל מוסד הרבנות הראשית".

הסיכוי של הרב שפירא לחזור למשחק מתחזק

אחת ההשלכות המעניינות בעקבות הדחייה היא הסיכוי של ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא לחזור למשחק. בתחילת השבוע, חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד הגיש הצעת חוק שתעלה את גיל ההתמודדות המותר, כך שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד לתפקיד אף שמלאו לו יותר משבעים. במידה והחוק אכן יעבור עד למועד החדש של הבחירות, הרב שפירא צפוי להתמודד על התואר הרב הראשי.

הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו

הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו צילום: Aharon Krohn/Flash90

חמש שעות, ארבעה מועמדים - ונציג אחד: כך תתנהל ועדת הרב אריאל

נזכיר כי ביום ראשון הקרוב, הוועדה שתכריע את זהות נציג המגזר הדתי-לאומי בבחירות לרבנות הראשית צפויה להתכנס ברמות שפירא - כינוס בסופו יוחלט מי יהיה הנציג הרשמי של הציונות הדתית לבבחירות על משרת הרב הראשי האשכנזי.

הרב אריאל.

הרב אריאל. צילום: פלאש 90. אורן נחשון

הוועדה תתכנס בשעה 11:00, ובמהלכה יופיעו בפניי הוועדה ארבעת הרבנים שהציגו את מועמדותם בפניה, בסדר הזה: הרב מיכה הלוי, הרב אברהם נחשון, הרב מאיר כהנא והרב אליעזר איגרא. לכל מועמד תוקדש חצי שעה, וחצי מהזמן יהיה פתוח לשאלות חברי הוועדה. בשעה 16:00, לאחר שמיעת כל המתמודדים, יערכו בחירות חשאיות והודעה על הרב הנבחר.