רצועת עזה העברת כספים וחילופי שבויים: הקבינט מתכנס

הקבינט המדיני בטחוני יתכנס היום וידון בסוגיית העברת הכספים לרצועה, בישראל מתעקשים לשלוט בכסף הקטארי ולא להעביר מזוודות עם דולרים. גם סוגיית השבויים על הפרק

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/21 08:35 ב באב התשפא

העברת כספים וחילופי שבויים: הקבינט מתכנס
מחלקים משכורות בעזה. ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

עזה לא הולכת לשום מקום ובקבינט המדיני בטחוני יתכנסו היום (א') בניסיון למצוא פתרון לסוגיות הסיוע הקטארי, הפרחת בלוני התבערה והמגעים החשאיים לעסקת שבויים. במקבילגורמי הבטחון נמצאים בשיח עם האו"ם שאולי ישמש כמגשר בכל הנוגע להעברת הכספים.

בשנים האחרונות קטאר שולחת סיוע כספי גבוה לרצועת עזה, עד היום הכסף הועבר בדולרים וברצועה חמאס החליטו כיצד התחלק, מרבית מהכסף הלך אל פקידי חמאס. בעקבות המאזן החדש אותו מנסים לייצב בישראל מאז שומר החומות ראש הממשלה נפתלי בנט נחוש לשלוט בכספים ולא להעביר את מזוודות הדולרים כמו שהן.

כזכור, בשבוע שעבר אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה כי: "אנחנו עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו וצריך לעבור מהעולם". החלופה בה מעוניינים בישראל היא העברת הכסף בצורה מבוקרת, כ-30 מיליון דולר בחודש שיחולקו בתנאים של ישראל ובפיקוח שב"כ.

על פי המתווה אותו מקדמים בישראל האו"ם יהיו שותפים בפיקוח על השימוש בסיוע הקטארי ולאחר מכן הרשות הפלשתינית. בישראל מעוניינים כי הכספים שיועברו בכל חודש יתחלקו כך: 10 מיליון יועברו לצורך רכישת דלק, 10 מיליון לחיזוק משפחות נזקקות ברצועה שיעברו את אישור שב"כ ו-10 מיליון לפרויקט Cash&Work שנועד לעידוד תעסוקה ברצועת עזה.

בישיבת הקבינט צפויים לאשר את המתווה וכעת מחכים בישראל לאישור חמאס. לצד הדיון על המימון הקטארי בקבינט ידונו בסוגיית בלוני התבערה וכן בעסקאות השבויים, לקראת יציאת משלחת ישראלית למצרים בכדי לדון בנושא.


תקיפות ברצועה, ארכיון.