טראמפ מתכנן לתבוע את פייסבוק על סגירת חשבונו

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מתכנן לתבוע את רשתות הענק על שחסמו את חשבונותיו הפרטיים, בית המשפט הפדרלי בפלורידה צפוי לטפל בתביעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 21:18 כז בתמוז התשפא

טראמפ מתכנן לתבוע את פייסבוק על סגירת חשבונו
צילום: shutterstock

חצי שנה עברה מאז עזב דונלד טראמפ את הבית הלבן לאחר ארבע שנים רצופות סערות, וכבר הוא מתכנן סערה חדשה. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, צפוי להודיע היום (ד')  על כוונתו להגיש  תביעה נגד הרשתות החברתיות פייסבוק, גוגל וטוויטר, כך מסרו גורמים המעורים בפרטים ל רשת האמריקנית CNBC. כמו כן, הנשיא לשעבר צפוי לתבוע גם את המנכ"לים, מארק צוקרברג, סונדאר פיצ'אי וג'ק דורסי.

על פי הדיווח, טראמפ אמור להודיע על התביעה במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי. ההתביעה צפויה להיות מוגשת לבית המשפט הפדרלי בפלורידה בטענה כי ענקיות האינטרנט הפרו את זכויות התובעים, כך על פי הודעה לעיתונות של עמותה, שהופצה לפני דבריו של טראמפ.

בינואר האחרון, הושבת חשבון הטוויטר של טראמפ לצמיתות, והרשת שהייתה מקור כוחו של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 ומי שנתנה לו במה היכן שהתקשורת הממוסדת הדירה אותה,חסמה את פעילותו.  הצעד הקיצוני נובע בעקבות המהומות בוושינגטון שהגיעו לכדי אלימות ופריצה לקפיטול, על האירוע הנ"ל מאשימה טוויטר את טראמפ כמי שהסית את הציבור לאלימות. "לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ וההקשר סביבם, באופן ספציפי כיצד הם מתקבלים ומפורשים בטוויטר ומחוצה לו, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות".

תחילה, פייסבוק חסמה את טראמפ לתקופת זמן לא מוגדרת והגדירה זאת כחיונית, אך קבעה שלחסום את טראמפ לתקופת זמן לא מוגדרת, משמעו לקבוע חוק מיוחד לטראמפ עצמו. לאחר מכן, פייסבוק קבעה שטראמפ ייחסם עד ינואר 2023.