טוויטר השעתה לצמיתות את חשבונו של טראמפ

הרשת החברתית ששימשה כמקור כוחו של הנשיא יוצא בעת קמפיין הבחירות יוצאת בצעד קיצוני נגדו בעקבות המהומות בוושינגטון. מהחברה נמסר: "השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/01/21 19:59 כה בטבת התשפא

טוויטר השעתה לצמיתות את חשבונו של טראמפ
טראמפ, צילום: shutterstock

מצבו הפוליטי של נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, מוסיף להידרדר כאשר גם מנהלי הרשת החברתית יוצאים בצעד קיצוני נגדו. טוויטר שהייתה מקור כוחו של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 ומי שנתנה לו במה היכן שהתקשורת הממוסדת הדירה אותה, כעת היא יוצאת בהצרה כי חשבונו האישי של טראמפ יושבת לצמיתות. 

הצעד הקיצוני נובע בעקבות המהומות בוושינגטון שהגיעו לכדי אלימות ופריצה לקפיטול, על האירוע הנ"ל מאשימה טוויטר את טראמפ כמי שהסית את הציבור לאלימות. "לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ וההקשר סביבם, באופן ספציפי כיצד הם מתקבלים ומפורשים בטוויטר ומחוצה לו, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות".

עוד נמסר: "בהמשך לאירועים המחרידים השבוע, הבהרנו ביום רביעי כי הפרות נוספות של כללי הטוויטר עלולות לתוצאה זו. האינטרס הציבורי שלנו קיים כדי לאפשר לציבור לשמוע ישירות מנבחרי הציבור וממנהיגי העולם. הוא בנוי על עיקרון שלכל אחד יש זכות להחזיק חשבון בגלוי. עם זאת, הבהרנו כבר לפני שנים כי חשבונות אלה לא נמצאים מעל הכללים שלנו ואינם יכולים להשתמש בטוויטר כדי להסית לאלימות, בין היתר", סיכמה החברה. "אנו נמשיך להיות שקופים סביב המדיניות שלנו ואכיפתם".