נתניהו: "נפתח עסקים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך"

לקראת דיון שיערוך עם שרי קבינט הקורונה בנוגע להקלות בסגר המלא, אמר ראש הממשלה כי הפעם היציאה מהסגר תהיה מדורגת. "נעשה את זה בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 17:46 כג בתשרי התשפא

נתניהו: "נפתח עסקים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת דיון שיערוך עם צוות השרים, לקראת החלטה בנוגע לסגר בקבינט הקורונה ביום שלישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב(א') כי הסגר שהנהיג היה הכרחי: "אני יודע שהסגר הוא קשה לכולנו, אבל אני בטוח שרוב הציבור מבין היום שההחלטה שהובלתי על סגר הייתה הכרחית. היא הצילה אותנו מעלייה גיאומטרית של תחלואה, של תמותה, של חולים קשים, ועדיין מוקדם מדי לברך על המוגמר". עוד אמר, "יש סימנים ראשונים של הצלחה, אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה".

"אנחנו נפתח את העסקים של עד עשרה אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב", עדכן ראש הממשלה.

בסיום דבריו אמר: "אני מבקש את המשך שיתוף הפעולה שלכם - כי נצליח רק אם נפעל יחד. בשעה שהתחלואה באירופה מזנקת, אצלנו היא יורדת. בשעה שאירופה עם ערים שלמות בגודל של מדינת ישראל נכנסת לסגר, אנחנו יוצאים מהסגר. אם נפעל נכון - ננצח את המחלה. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אחד ואחת מכם".