ח"כ שמחה רוטמן: ימינה מנסים להכשיר מהלכים שמנוגדים להבטחות הבוחרים

חבר הכנסת מהציונות הדתית תוקף כל ניסיון לטעון כי הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה היא הטרלה נגד מפלגות הימין: "אם זה ניסיון של ימינה למצוא תירוץ למה הם יתנגדו לחוק אז אני מזועזע". על האפשרות שתקום ממשלת שינוי: "זו תהיה ממשלת פינוי פיצוי ואני מאחל להם כישלון בכל אשר יפנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/21 15:24 יז באייר התשפא

ח"כ שמחה רוטמן: ימינה מנסים להכשיר מהלכים שמנוגדים להבטחות הבוחרים
שמחה רטומן, צילום: כיפה

מספר חודשים לאחר שעבר בקריאה טרומית בכנסת, ביום שני הקרוב יתבקשו חברי הכנסת לדון בחוק ׳מרקם חיים׳ להסדרת ההתיישבות הצעירה. מי שמקדם את הצעת החוק הם יו״ר "הציונות הדתית", ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ויו״ר סיעת הציונות הדתית, בכנסת ח״כ אורית סטרוק. הצעת חוק שכזו עשויה להעמיד במבחן את האידאולוגיה הימינית של נפתלי בנט וגדעון סער האם יצביעו בעד הצעת החוק על אף הניסיונות להקים ממשלת שינוי.

בראיון לחדשות כיפה דחה ח"כ מהציונות הדתית שמחה רוטמן כי מדובר בניסיון הטרלה כנגד בנט וסער ולא מדובר במהלך שהוא בטהרתו אידאולוגי. "אני המום מעצם הטענה. אנחנו עובדים על הסדרת ההתיישבות הצעירה מהיום הראשון שלי בכנסת" השיב רוטמן,  "שנייה לאחר שאמרתי בהשבעה 'מתחייב אני' פנתה אליי ח"כ סטרוק והחתימה אותי על הצעת החוק הזו. חתמתי על קידום החוק הזה עוד לפני כל המגעים בין בנט ללפיד, זו הצעת החוק הראשונה שקידמנו". עוד הוסיף: "אני עצמי תושב של ההתיישבות הצעירה, ועבדתי בנושא בהתנדבות מלאה, עוד הרבה לפני שנכנסתי לפוליטיקה. הסדרת ההתיישבות זו שאלה פוליטית? אין גבול לציניות".

אתה מאמין שימינה באמת תצביע בעד הצעת החוק?

"אני מאוד מקווה שימינה ותקווה חדשה יצביעו אתנו, ההגיון אומר שכן, אבל מה שקורה עכשיו במערכת הפוליטית הוא כלל לא הגיוני ואני לא יודע אם ימינה ימנעו או לא. אם מישהו מנסה לטעון כי קידום הסדרת ההתיישבות הצעירה הוא עניין של הטרלה, אני המום ממנו, ואם זה ניסיון של ימינה למצוא תירוץ למה הם יתנגדו לחוק אז אני מזועזע עוד יותר".

מוקדם יותר היום התראיין רוטמן באתר ynet, שם עומת מול חבר מרכז ליכוד שטען כי בגלל הציונות הדתית לא תקום ממשלת ימין בשל חוסר הנכונות שלהם להתגמש. "אדם לא נתפס על צערו. חברי הטובים הם בליכוד, בין חברי כנסת, חברי מרכז או מתפקדים, ואותו אדם אני לא חושב שהוא אפילו ייצג את עצמו בהתנהגות שלו, בטח שלא את יתר חברי הליכוד" השיב רוטמן. "לא רק שאנחנו לא אשמים בכך שלא קמה ממשלת ימין, אנחנו דורשים ממשלת ימין, מי שכן אשם הוא כל מי שיקים ממשלה שאינה קיימת רק ממפלגות ימין, כמו שבנט וסער אולי מתכננים".

על האפשרות להקמת ממשלה  הנשענת על מנסור עבאס השיב כי היא לא מקובלת, "אנחנו בעד רק ממשלת ימין ומי שלא יקים אותה האשמה היא על ראשו". רוטמן החל לתקוף את ימינה בטענה כי הם מריצים ספינים: "כל טענה אחרת היא חלק מהספינים שמנסים להכשיר כל מהלך שמנוגד להבטחות הבוחרים. מנסים לייצר כאן ספינים האחד שהצעת החוק היא רק הטרלה והשני הוא שקמה לה ממשלה עם השמאל רק כי סמוטריץ' לא הסכים להקים ממשלה בתמיכת רע"מ. אם בימינה חושבים שהספינים האלה עובדים על מישהו, אז שיבדקו אצל הבוחרים שלהם והם יגלו שהם הופכים להיות מפקדים ללא חיילים".

האם לא תסכימו להצטרף לממשלת שינוי ובכך להגדיל את כוח הימין בממשלה כזו?

."אין שום תרחיש שממשלה שתקום עם לפיד העבודה ומרצ תהיה ממשלה עם רוב ימיני, ממשלה שתקום איתם תהיה ממשלת שמאל על מלא. זו לא ממשלת אחדות, או ממשלת שינוי, זו תהיה ממשלת פינוי פיצוי ואם זו הממשלה שתקום אני מאחל להם כישלון בכל אשר יפנו".

אתם תומכים ברעיון של מתן רוטציה לסער או בנט בראשות ממשלת ימין?

"אנחנו הודענו שכל סיכום של  נתניהו עם בנט וסער שיביא להקמת ממשלת ימין אנחנו נתמוך. נכון שנקטנו עמדה שרוטציה כזו היא איננה דמוקרטית ולגיטימית, אבל זו ההסכמה בין סער והליכוד אנחנו לא נהיה אלה שנמנע את זה. אבל כדרישה היא לא לגיטימית ודמוקרטית".

מה בדבר הקמת ממשלה יחד עם כחול לבן, או שזה לא חלק ממשלת ימין?

"כחול לבן למיטב ידעתי איננה מפלגת ימין, אבל היא גם לא מפלגת שמאל מובהק ולא דומה בעמדותיה לעבודה ולמרצ. הם נמצאים בסטטוס אחר, אבל גם איתם אין 61 למיטב זכרוני כך שכל טענה על ממשלה יחד איתה היא ספין. יש בכנסת 65 חברי כנסת ימנים מובהקים שיכולים כבר מחר להקים ממשלה אם ירצו".

אתה מקדם דברים גם בצד החיובי לקידום ממשלת ימין? דיברת עם חברי ימינה או תקווה חדשה?

"מעט מאוד מזמני מוקדש לראיונות בתקשורת, את מרבית זמני אני מקדיש כדי למצוא דרכים ופתרונות להקים ממשלת ימין עם כל הנוגעים בדבר. עם מי שאני דיברתי בשיחות פרטיות איני מוסר דין וחשבון עם אף אחד".       

 


(ח"כ שמחה רוטמן ביום השבעת הכנסת)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן