סטרוק נגד נתניהו: ראש הממשלה מנסה להיות האו"ם

סדקים בגוש הימין, לאחר הציוץ של בצלאל סמוטריץ' בו התנגח בראש הממשלה, יו"ר סיעת הציונות הדתית אורית סטרוק תוקפת אף היא את התנסחות נתניהו, מקווה שההתנהלות לא קשורה לנסיון לחבור לתנועה האיסלאמית, שהיא תנועת אחות של החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 16:37 יג באייר התשפא

סטרוק נגד נתניהו: ראש הממשלה מנסה להיות האו"ם
צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע האלימות הערבית בימים האחרונים, בירושלים ובעזה. "תגידו, אחרי אין ספור אירועי טרור ולינצ'ים של האויב הערבי בימים האחרונים ואחרי מטח טילים מעזה ליישובי הדרום נתניהו אשכרה קרא הערב "להרגיע את הרוחות מכל הצדדים"??? יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף אותו". בראיון לחדשות כיפה מבהירה ח"כ אורית סטרוק ממפלגתו של סמוטריץ', מה השתבש ביחסים בין המפלגות.

"מה השתבש? מה היה בסדר? אחרי לילה של פרעות שעברו פה היהודים, פרעות שלא עברו מאז שנת תרפ"ט, וראש הממשלה מנסה להיות האו"ם וקרא לשני הצדדים להרגיע את הרוחות" השיבה סטרוק. "אין פה שני צדדים, יש פה עשרות יהודים שהותקפו מסיבות אנטישמיות בלבד, פגיעות שהיו בריוניות ומשפילות מאוד. יש עיר שלמה שבוערת, ואין מקום להתבטאויות כאלה מצד ראש הממשלה, צריך לעשות מעשים שלטוניים שישימו סוף לפרעות האלה" קבע חברת הכנסת בנחרצות. 

הביקורת היא לגיטימית, השאלה האם היה נכון להתבטא בצורה שאומרת שצריך להחליף את נתניהו?

"אני לא חנה בבלי. אנחנו התחייבנו להיות שותפים במפלגת ימין, וממשלה שמתפקדת כך בזמן פרעות בירושלים זו לא ממשלת ימין. ההחלטות השלטוניות ביממה האחרונה, אלו לא דברים שיכולים לעבור לסדר היום. אפשר להסתייג מהדברים שאמרו בארגון להב"ה, אך מכאן ועד לעשות סימטריה ביניהם לבין הפרעות שנעשות זה לא יעלה על הדעת".

חברת הכנסת התייחסה גם לאירועי האלימות והתקיפות הנקודתיות של ערבים על בניין משרד המשפטים, שבעקבותיהן הוציאה מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים הנחיות מחמירות לעובדים הכוללות צמצום הגעה רגלית למשרד, ושאטלים מאובטחים למשרד. "לא הגיוני שמצמצמים תנועה יהודית למוסד שלטוני חשוב כל כך, יש פה חידלון שלא מתאים לממשלה הימינית שאנחנו רוצים להקים" מחתה סטרוק. לפי חברת הכנסת התגובה הצוננת של נתניהו נובעת מהרצון של נתניהו לשמור על יחסים טובים עם מפלגת רע"מ, "אני מקווה שכל ההתנהלות הזו לא קשורה לניסיון לחיבורים עם התנועה האיסלאמית. זו תנועת אחות של החמאס, אלו האחראים לרקטות בדרום, ואני מקווה שאין עוד שום חיזורים אחריה".

בגלל הביקורת הזו בליכוד מאשימים שקיבלתם 3 מנדטים מהם ושאתם כפויי טובה

"אנחנו לא קיבלנו מנדט מאף אחד, נבחרנו בזכות עצמנו. אנחנו רוצים להקים ממשלה לאומית-ימנית בראשות נתניהו, אבל כל זה בתנאי שזו תהיה ממשלה ימנית. הבעיה האמתית עכשיו היא הפרעות בירושלים, בזה צריך לעסוק".

אולי התחלת לזהות שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה, ושווה לנסות להצטרף לבנט?

"אנחנו מזהים את ההתנהלות השלטונית ברחובות, והיא בלתי נסבלת. בנט מנסה להקים ממשלה עם השמאל ובתמיכת שתי המפלגות הערביות, ואין לי שום סיבה להאמין שזו תהיה ממשלה טובה יותר. אנחנו קוראים לכל ראשי מפלגות הימין להתעשת להבין שאנחנו באירוע מתלקח, וצריך לתת לו תשובה נחושה ולאומית. יש לשים את כל המשקעים בצד, ולהבין שהשלטון בבירת ישראל נמצא בסכנה, ושיש לתת מענה ראוי למצב הזה. אנחנו נמצאים באירוע מדרדר, מהגרועים שנראו בתולדותינו. המחזות שנראים ברחובותינו, מזכירים מחזות שנראו ברחובות אירופה בתקופת השואה, יש לגדוע את זה".

זה לא ניצול ציני של המצב כדי להקים ממשלה?

"ניצול ציני זה ההודעה של מנכ"לית משרד המשפטים, ואני לא מאשימה אותה זה לא באחריותה, על סירוב המשטרה לאבטח את הדרכים המובילות למשרד שלה. זה לא ציני, זה מטלטל. מוסד שלטוני צריך להתקפל בפני פורעים? זה מטלטל עד היסוד. שכחנו שיש לנו מדינה לנהל? כל מי שלא שם בצד את המחלוקות האישיות בצד, ולא נרתם להקמת ממשלת ימין הוא אשם במה שקורה. ואם לא תקום ממשלת ימין מפלגות הימין יצטרכו לתת דין וחשבון".

גם אתם?

"בוודאי. לכן אנחנו עובדים בנושא ומנסים להביא את כולם לשולחן אחד".