התכנית הכלכלית של בנט: פתיחה מהירה של עסקים ומינוי אחראי מטעם הממשלה

יו״ר ימינה הציג את החלק הראשון של תכניתו 200 הימים במטרה להחזיר 800 אלף מובטלי קורונה לשוק העבודה. "המשבר הזה הוא גם הזדמנות. למדינת ישראל אסור לחזור להיכן שהיינו בדצמבר 2019"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/20 10:59 כט בכסלו התשפא

התכנית הכלכלית של בנט: פתיחה מהירה של עסקים ומינוי אחראי מטעם הממשלה
צילום: פלאש 90

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט הציג הבוקר (ג') את פרק א' מתוך תכניתו 200 הימים לה הוא קורא "תכנית חירום - מאבטלה לפרנסה". לפי בנט, ב-1 ביולי 2021 ייפלטו 800 אלף מובטלי הקורונה לשוק העבודה, והוא טוען כי  ממשלת ישראל צריכה להיערך כבר עכשיו למצב החירום התעסוקתי."יותר ממחצית מדורשי העבודה הם צעירים עד גיל 34" אמר בנט "המשבר הזה הוא גם הזדמנות. למדינת ישראל אסור לחזור להיכן שהיינו בדצמבר 2019, אלא יש לזנק קדימה לפרנסה משתלמת יותר, עבור ישראלים רבים יותר.

פרק א׳ של "תכנית חירום - מאבטלה לפרנסה" כוללת את הפעולות הנדרשות:

  1. פתיחה מהירה ובטוחה של עסקים סגורים על ידי אישורי תו סגול פרטניים ומותאמים לכל ענף, בתוך איים ירוקים.
  2. פריסה והחזרה הדרגתית של 800 אלף מובטלי הקורונה לשוק העבודה על מנת למנוע "מהלומת הצפה" של דורשי עבודה.
  3. הפעלת תכנית שוברים להכשרות מקצועיות שמופעלת באמצעות המגזר הפרטי ומתוגמלת על בסיס תוצאות של השמות איכותיות.
  4. פיתוח אופק תעסוקתי לצעירים בישראל באמצעות הגברת התכניות שכבר פועלות היטב.
  5. הקמת צוות שרים לפרנסה בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות נציגי המגזר הפרטי, והגדרת ממונה ממשלתי שירכז את פעולות הממשלה בתעסוקה.


להורדת הקובץ

כזכור, במהלך חצי השנה האחרונה פעל בנט עם "ממשלת צללים" - צוותי עבודה בתחומים השונים: בריאות, כלכלה, תעסוקה וחינוך.  צוותים אלו של בנט קיימו מאות מפגשים עם עובדים, בעלי עסקים קטנים, כלכלנים, חרדים, ערבים, מומחי חינוך, מומחי תעסוקה ועוד על מנת לבנות תכנית להזנקת ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן