בנט מציג: "ישראל חוזרת לעבוד | תכנית 200 הימים שלי לממשלה הבאה"

משבר הקורונה, יחד עם המשבר הכלכלי הנגרר, הובילו את שר הביטחון לשעבר לנסח תכנית עבודה חדשה. בתכנית: החזרת 800,000 ישראלים לעבודה, שירות אזרחי לכל, תכנית שוברים המונית, הורדת מסים להגדלת הכנסות ועוד. "מדינת ישראל מצויה בבוץ פנימי. חייבים לפעול ומיד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/20 19:48 כו בכסלו התשפא

בנט מציג: "ישראל חוזרת לעבוד | תכנית 200 הימים שלי לממשלה הבאה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ישראל חוזרת לעבוד" תכנית 200 הימים של ח"כ נפתלי בנט לממשלה הבאה. משבר הקורונה המתמשך, יחד עם המשבר הכלכלי הנגרר, הובילו את שר הביטחון לשעבר, לנסח תכנית עבודה חדשה, והחל מהשבוע הוא עתיד לפרסם פרק חדש מהתכנית, בכל פעם פרק אחר.

במהלך חצי השנה האחרונה פעל בנט עם "ממשלת צללים" - צוותי עבודה בתחומים השונים: בריאות, כלכלה, תעסוקה וחינוך.  צוותים אלו של בנט קיימו מאות מפגשים עם עובדים, בעלי עסקים קטנים, כלכלנים, חרדים, ערבים, מומחי חינוך, מומחי תעסוקה ועוד על מנת לבנות תכנית להזנקת ישראל.

את התכנית החדשה שלו, פרסם בנט הערב (ש') בחשבון הפייסבוק שלו. בין הנושאים שיופיעו בתכנית: החזרת 800,000 ישראלים לעבודה, תכנית החרדים - משיסוי לשילוב, שירות אזרחי לכל, תכנית שוברים המונית, דיור נגיש לכל, הורדת מסים להגדלת הכנסות ועוד.

"מדינת ישראל מצויה בבוץ פנימי", פתח בנט. "יש כמעט מיליון מובטלים או אנשים בחל"ת שחיים על זמן שאול; ישראל נכנסה לגירעון של מאות מיליארדי שקלים; הממשלה מנופחת עם עודף שרים ("שר המים והמכינות") ולא מתפקדת כראוי. הצעירים שהשתחררו מצה"ל - לא רואים אופק. חייבים לפעול -ומיד".

בנט המשיך: "בחצי השנה האחרונה במסגרת "מסע הפרנסה" הקמתי "ממשלת צללים" - שורה של צוותי עבודה מקצועיים בתחומים השונים (תעסוקה, חינוך ועוד) וקיימנו מאות מפגשים עם עובדים, בעלי עסקים קטנים, כלכלנים, חרדים, ערבים, מומחי חינוך, מומחי תעסוקה, ועוד על מנת לבנות תכנית להזנקת ישראל. בתהליך זה למדנו המון, וגיבשנו את התכנית".

"האתגר: בשנים האחרונות ממשלת ישראל חדלה מלתפקד בתחומים רבים: הבירוקרטיה "תוקעת" עסקים קטנים, פקידים מתנהגים לפעמים כאילו הם עושים טובה לאזרח, השגת דירה הפכה בלתי אפשרית למרות אינספור הכרזות ותכניות, אף אחד לא באמת מתמודד עם האתגר של שילוב החרדים בכלכלה ופוליטיקאים ובג״צ סיבכו את זה בשל פופוליזם, צעירים רבים חשים שאין להם עתיד, נוצרו שתי כלכלות: ״ההייטק״ עם משכורות גבוהות ותעסוקה מלאה, והשאר—משכורות נמוכות מאד".

צילום: דוברות ח"כ נפתלי בנט

"החל מהשבוע", כתב בנט, "אציג לציבור התכניות שגיבשנו - בכל פעם פרק נפרד. תכנית לשילוב החרדים, תכנית תעסוקה, תכנית עלייה המונית, ועוד. את התכניות הללו נכניס לתוך קווי היסוד של הממשלה הבאה. המטרה היא לאשר אותם באופן מלא תוך 200 ימים מהרכבת הממשלה החדשה. אין זמן".

בנט כתב כי הוא קורא לכולם להניח בצד את נושאי המחלוקת ולהתמקד בקורונה. "כפי שאמרתי, אני מצפה מכל המפלגות להניח לרגע בצד נושאי מחלוקת כדי להחזיר את ישראל לעבודה - ממשלת חירום לאומית. אחרי שנשיב את ישראל לנתיב הנכון- נמשיך להתווכח על הכל".

שר הביטחון לשעבר סיכם: "למדתי שאין לנו מונופול על החכמה. לכן, בכל פעם שנציג תכנית פרטנית, היא תוגדר ״טיוטא להערות הציבור״, וארצה לשמוע מכם, האזרחים, עוד תובנות והצעות".