לקראת חשיפת תכנית המאה: ראשי המועצות ביש"ע ייסעו לוושינגטון

יו''ר מועצת יש''ע, ראש מועצה מקומית אפרת, ראש מועצה אזורית מטה בנימין, ראש מועצה אזורית גוש עציון וראש מועצת שומרון, ישהו יחד עם ראש הממשלה בארה"ב, לצורך קבלת עדכונים על ההתפתחויות הצפויות בדיונים על תכנית המאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/20 17:41 כט בטבת התשפ

לקראת חשיפת תכנית המאה: ראשי המועצות ביש"ע ייסעו לוושינגטון
דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

ראש מועצה אזורית בקעת הירדן ויו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני יצא הערב יחד עם ראש מועצה מקומית אפרת וראש דסק החו"ל של מועצת יש''ע עודד רביבי, ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ וראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן לוושינגטון ויצטרפו לראש הממשלה בנימין נתניהו. הארבעה ישהו יחד עם נתניהו, לצורך קבלת עדכונים על ההתפתחויות הצפויות בדיונים.

מוקדם יותר פורסם כי גם ראש המועצה שומרון, יוסי דגן, יטוס לארה"ב להיפגש עם חברי קונגרס ובכירים במפלגה הרפובליקנית שקרובים לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ועם מנהיגים אוונגליסטים, עמם הוא נמצא בקשר בשנים האחרונות, וזאת במטרה להציב בפניהם את הקווים האדומים של ההתיישבות אותם, לדבריו, אסור לחצות בכל הסדר עתידי שיבוא.
דגן אמר כי "צריך לשים לב גם לכוכבית ולמה שכתוב באותיות הקטנות, להיזהר מכך שהמילים 'החלת ריבונות', יהפכו למסך עשן שמכסה את עינינו מלראות את המשמעות של תכנית המאה, כפי שהתפרסמו חלקים ממנה. בתכנית יש גם סכנות".

נתניהו כבר המריא הבוקר (א') לבירת ארצות הברית במטרה לקבל את תכנית המאה מהנשיא טראמפ ביום שלישי. יו"ר כחול לבן בני גנץ המריא לפני נתניהו לוושינגטון וצפוי להיפגש עם הנשיא האמריקני מחר, לפני ראש הממשלה נתניהו. 

על רקע הצגתה העתידית של "תכנית המאה", יש מי שמאיימים כי הדברים לא יעברו חלק בשטח. ארגון "הכוחות הלאומיים והאסלאמיים" הוציא הודעה שקרואת ליום זעם בכל שטחי יהודה ושומרון וזאת כמחאה על צעדיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.