השומרון מתגייס: 1551 מנות דם נתרמו ביום אחד

כחלק ממבצע המשותף לחטמ"ר שומרון, מועצה אזורית שומרון ומד"א נאספו למעלה מ-1500 מנות דם. בין התורמים היו גם עמיחי ושירה איש רן שאיבדו שאיבדו את בנם עמיעד ישראל בפיגוע הירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 09:53 ח בתשרי התשפ

השומרון מתגייס: 1551 מנות דם נתרמו ביום אחד
צילום: מועצה אזורית שומרוו

אמש (א') נשבר השיא הישראלי בתרומות דם ביום אחד. 1551 ישראלים הגיעו במהלך כל היום לתרום דם בשומרון. זאת כחלק מהמבצע המשותף לחטמ"ר שומרון, מועצה אזורית שומרון ומד"א.  

תושבי השומרון הצליחו להביא יותר מ-1500 תרומות דם ביום אחד, במקום אחד, ובכך שברו את השיא האחרון שנקבע בתל אביב בימי צוק איתן: 740 תרומות דם ביום אחד. 

המבצע החל כחלק משיתוף פעולה בין מועצה אזורית שומרון, חטמ"ר שומרון ומד"א, כאשר מח"ט שומרון פנה לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, וביקש ממנו לסייע לו במבצע לשבירת השיא הישראלי בתרומות דם, זאת לאחר שאשתו של מח"ט שומרון, איבדה דם רב במהלך לידת בתם גפן לפני כחצי שנה, ונזקקה ל 7 מנות דם.  "זו הדרך שלנו להגיד תודה" אמרה רעייתו של מח"ט שומרון חופית. 

ראש מועצת שומרון החליט להתגייס למשימה, והמועצה האזורית שומרון גייסה את מיטב כוחותיה, פנתה לישיבות באיזור, הוציאה אוטובוסים, ופנתה לתושבים, ולאחר מאמץ משותף עם חטמ"ר שומרון ומד"א הצליחה להשיג את היעד ולהביא  1551 תרומות דם ביום אחד בחטמ"ר שומרון. 

צילום: מועצה אזורית שומרוו

 

בין התורמים הרבים שהגיעו היו גם עמיחי ושירה איש רן שאיבדו שאיבדו את בנם עמיעד ישראל בפיגוע הירי בבנימין לפני פחות משנה, והגיעו כדי כהגדרתם: "להחזיר קצת לעם ישראל". עמיחי הוסיף: "ב"ה גם אנחנו באנו לקחת חלק ביוזמה המטורפת הזו, לתרום דם, תרומות הדם הצילו את החיים של שירה, אנחנו מרגישים שזו זכות שאנחנו יכולים להחזיר קצת" שירה הוסיפה: "לעם ישראל למען עם ישראל".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "ההגעה של שירה ועמיחי היא שיא היום הזה, הדברים שאמרתם שאתם רוצים לתת לאחרים זה עם ישראל האמיתי, זה השומרון האמיתי, ואנחנו ננצח כל דבר, אני מאחל לכם רק טוב, אנחנו בשומרון עברנו לצערנו גם פיגועים אירועים לא פשוטים, וזו הדרך שלנו, גם של חטיבת שומרון וגם של מועצה אזורית שומרון, ושל כל תושבי השומרון לתת מתנה גדולה של אהבת ישראל והצלת חיים בשנה החדשה לעם ישראל כאן בחטיבת שומרון שבין איתמר ליצהר" 

מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן אמר: ״היוזמה הזו נולדה מתוך רגע של אי נוחות. האי נוחות הזאת הזכירה לי את הכוח שלכל אחד מאיתנו יש להציל חיים- מעבר לעשייה השוטפת שלנו ביום יום. אני נרגש מאוד ומעריך את ההרתמות של מגן דוד אדום, מועצה איזורית שומרון ותושבי השומרון שרק בזכות עזרתם יכלנו לעמוד במטרה לה שמנו לעצמנו ואף לעקוף אותה״

מנהל מחלקת התרמות דם ארצי בשירותי הדם של מד"א, ליאור אלטמן בריך על מבצע:  "אנחנו מודים לאזרחים, החיילים והשוטרים הרבים שהגיעו היום לתרום דם וכל זה בכדי להעלות את מלאי הדם עבור אזרחי ישראל. שיתוף הפעולה בין חטמ"ר שומרון, המועצה האזורית שומרון ומגן דוד אדום מחמם את הלב ונועד על מנת להעלות את המודעות לתרומות דם. אני שמח שהצלחנו להגיע ליעד ולשבור את השיא. אני מודה למתרימי הדם משירותי הדם של מד"א שעמלו במשך 12 שעות והתרימו כ- 1,400 מנות דם. חשוב לזכור כי מנת דם אחת מצילה שלושה חולים או פצועים הזקוקים לטיפול בעירוי דם".
 
אלי בין, מנכ"ל מד"א בירך גם הוא את התורמים: "אני מבקש להודות מקרב לב למפקד חטיבה המרחבית שומרון אל"ם שגיב דהן על היוזמה וההירתמות, שהביאו לתרומה של מנות דם רבות ששברו את שיא מספר מנות הדם שנאספו עד היום בהתרמה אחת. מנות אלו יסייעו להציל את חייהם של אלפי בני אדם. החשיבות של מבצעי התרמת מנות הדם גדולה מאוד, בייחוד בימי החגים, בהם קיים מחסור עונתי בדם. שיתוף הפעולה עם צה"ל משלים את התמונה הערכית והמיוחדת, המבטאת את היותו של צה"ל צבא העם. אני מודה לכל מי שהגיע, תרם דם, וסייע להצלת חיים ולראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על ההתגייסות להביא מאות רבות של מתנדבים שהגיעו לתרום דם ועל ההשקעה הגדולה בשיתוף הפעולה. אני מזמין את עם ישראל גם בימי חול המועד סוכות ובמשך כל השנה להמשיך ולהגיע לתרום דם".