מינוי ראשון לסמוטריץ' במשרד הביטחון: זה התפקיד של מנכ"ל מועצת בנימין לשעבר

אחרי הסיכומים עם יואב גלנט, בהם סוכם כי סמוטריץ' ימנה ראש מנהלת התיישבות במשרד הביטחון, אושר מינוי של יהודה אליהו לתפקיד: "התרשמנו מרמתו האישית הערכית והמקצועית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/23 19:09 ד באדר התשפג

מינוי ראשון לסמוטריץ' במשרד הביטחון: זה התפקיד של מנכ"ל מועצת בנימין לשעבר
יהודה אליהו, צילום: דוברות

מאז הוקמה הממשלה, שר הביטחון יואב גלנט, ושר האוצר שהיה אמור לקבל סמכויות במשרד הביטחון, סמוטריץ', התעמתו לא אחת על הסמכויות בנעשה ביהודה ושומרון ובאחריות על המנהל האזרחי. לאחר משא ומתן בין שני הצדדים, הושגה השבוע פשרה במסגרתה רוב הסמכויות יישארו בסופו של דבר בידי שר הביטחון, וסמוטריץ' יקים מנהלת במשרד הביטחון שתאפשר לו בקרה על הנעשה וגם יוכל למנות סגן אזרחי למפקד המנהל האזרחי.

"התרשמנו מרמתו האישית הערכית והמקצועית של מר אליהו"

על רקע הסיכום הזה, הביא שר האוצר לישיבת הממשלה ביום שישי את מינוי של יהודה אליהו, מנכ"ל מועצת בנימין לשעבר, לראש מנהלת התיישבות במשרד הביטחון. ועדת המינויים, שאישרה את מינויו של אליהו, כתבה בין היתר כי "התרשמנו מרמתו האישית הערכית והמקצועית של מר אליהו".

"המשימה הבאה שלי היא המשך ישיר לשליחות למען ההתיישבות ולמען בנימין"

בחודש יוני האחרון החליט אליהו לסיים את תפקידו במועצה, בין היתר בכדי שיוכל לסייע במערכת הבחירות שהסתיימה בהצלחה מהדהדת של הימין. "המשימה הבאה שלי היא המשך ישיר לשליחות למען ההתיישבות ולמען בנימין", אמר עם פרישתו ממנכ"לות המועצהץ