הסדרת ההתיישבות הצעירה תגיע לממשלה: אלה היישובים הראשונים ברשימה

בעוצמה יהודית מפרסמים את רשימת היישובים שיובאו לממשלה על מנת להסדיר את מעמדם. ההצעה תובא על ידי משרד הנגב והגליל בתוך שבוע | ההצעה כוללת הקמת תשתיות מים וחשמל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/01/23 13:33 ז בשבט התשפג

הסדרת ההתיישבות הצעירה תגיע לממשלה: אלה היישובים הראשונים ברשימה
נתניהו חותם על מסמך ההסדרה, צילום: פורות ההתיישבות הצעירה

הסדרת ההתיישבות הצעירה: לאחר הפיגוע הקשה בסוף השבוע, הצהירו שרי הממשלה ובתוכם ראש הממשלה, על צעדים לחיזוק ההתיישבות. אחד הצעדים עליהם דובר, הוא קידום ההתיישבות הצעירה. גם השר בן גביר הצהיר כי בישיבת הממשלה הקרובה הוא ידרוש להכשיר מיידית שבעה יישובים בהתיישבות הצעירה.

השר וסרלאוף בהתיישבות הצעירה, בשבוע שעבר:

תגובה לפיגוע הקשה

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב כי: "בעקבות הפיגוע הנורא בו נרצחו שבעה יהודים בירושלים, מבקשת ממשלת ישראל לנקוט במגוון צעדי תגובה. בין יתר צעדי התגובה, מבקשת הממשלה ממשרד לפיתוח הנגב והגליל להביא תוך שבעה ימים הצעת החלטה להסדרת שבעה יישובים בהתיישבות הצעירה ולהסדרת מרכיבי התשתיות החיוניות בהתיישבות הצעירה כולה".

הצעת המחליטים

הצעת המחליטים צילום: ללא

היישובים שיובאו לממשלה

היישובים אותם מבקש בן גביר להכשיר הם: אביגיל ועשהאל בהר חברון, שחרית בשומרון, תל ציון וגבעת הראל בבנימין, אבנת בים המלח, וקדם ערבה בבקעת הירדן. בהצעת מחליטים נכתב כי ברצונו "להטיל על המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי להביא לממשלה תוך שבעה ימים הצעה להחלטה המורה על הסדרת מעמד היישובים". נזכיר כי כלל ההתיישבות הצעירה כוללים כ-70 יישובים וההצעה כרגע מנסה להסדיר רק כעשרה אחוזים מכלל ההתיישבות. 

השר ווסרלאוף, היום

השר וסרלאוף, באחריות משרדו |  צילום: עמיאל ירחי

יוסי דגן: "איתמר בן גביר צודק!"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על הצעת המחליטים שהגיש השר איתמר בן גביר לממשלה, לפיה יוכרו 7 נקודות ישוב ביו"ש ע"י הממשלה - ישוב על כל נרצח: "זו תשובה ציונית בראש מורם, שתגדע את המוטיבציה של הטרור. כך הוקמו הקיבוצים ע"י ממשלות מפא"י"

 "עם ישראל כולו מתחזק מהצעד הערכי והציוני החשוב הזה" אומר דגן,  "הכרה בנקודות התיישבות כישובים מוכרים, כמענה על כל נרצח - הוא תשובה ניצחת לטרור, ולאידיאולוגיה הרצחנית שעומדת מאחוריו, ולתכליתו: הטלת אימה ודחיקת היהודים מארצם" הוא מוסיף.  

"איתמר בן גביר צודק! זהו צעד אסטרטגי להדברת הטרור, עיני עם ישראל נשואות אל ממשלת ישראל שתתן מענה צבאי ובטחוני נחוש אל מול המחבלים ותתן את המענה ההתיישבותי הנחוש לא פחות בשטח, מענה שיגדע את המוטיבציה של הטרור, זוהי תשובה ערכית נכונה וראויה, של ציונות בראש מורם וזה מענה אמיתי נחוש צבאי שיוריד את המוטיבציה של הטרור" 

 "כך נהגה הציונות מאז ומתמיד, כך נהגו ממשלות מפא"י - ממשלות השמאל לדורותיהן. כך הוקמו מעלה החמישה, קיבוץ משמר השבעה, זו הציונות המנצחת" סיכם דגן