בידיעת צה"ל: כך מסייע הצבא הקנדי לפלשתינים להשתלט על קרקעות בשטחי C

בשבועות האחרונים תועדה לראשונה משלחת של גורמי צבא בכירים מקנדה מסיירת בשטחי C ביהודה ושומרון, בין היתר במבנה לא חוקי פלשתיני. רגבים: "בכיר צבא זר מסתובב בשטח - טירוף מוחלט" | האם אלוף פיקוד המרכז נפגש עם המשלחת?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/22 09:31 ח בתמוז התשפב

בידיעת צה"ל: כך מסייע הצבא הקנדי לפלשתינים להשתלט על קרקעות בשטחי C
המשלחת הקנדית, צילום: רגבים

גורמים ופעילים ביהודה ושומרון נאבקים בשנים האחרונות נגד ההשתלטות הפלשתינית על קרקעות מדינה בשטחי C. גופים רשמיים של המדינה דוגמת המנהל האזרחי לא עומדים בקצב, ולעתים אף נוקטים במדיניות שנויה במחלוקת בכל הקשור למאבק.

בשבוע שעבר הגיע בכיר בצבא הקנדי בדרגה המקבילה לאלוף בצה"ל, יחד עם משלחת אנשי צבא קנדה, לביקור במבנה לא חוקי שנבנה על קרקעות המדינה השייכות ליישוב מעון שבדרום הר חברון שם נועד עם פלשתינים מהאזור. בתנועת רגבים אומרים כי המשלחת התארחה אצל אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, וניתן להבין כי זהותם מוכרת ונוכחותם בשטח ידועה לגורמי צה"ל.

המבנה בו נפגשו הוקם במהלך הלילה תוך שעות ספורות, בשטח C הנמצא בשליטה ישראלית אזרחית וביטחונית מלאה, בקרקע המיועדת לחקלאות ושייכת לישוב מעון הסמוך, אתר המהווה בתקופה האחרונה מוקד חיכוך בין תושבי היישוב מעון בעלי הקרקע לבין אנרכיסטים ופלשתינים הפועלים להשתלטות על המקום. עוד במהלך הבניה פנו תושבי היישוב לצבא ולמינהל האזרחי בקריאה לעצור את העבודות ולהרוס את המבנה. לדבריהם, במפקדת התיאום והקישור (המת"ק) התחייבו לאכוף את החוק במקום אך עד כה הדבר לא נעשה. 

זמן קצר לאחר הפניה למנהל האזרחי, תועד במקום הביקור של המשלחת הקנדית, שכללה שני אנשי צבא לובשי מדים. המשלחת תועדה אף בביקור בכפר צוריף הסמוך ליישוב כרמי צור בגוש עציון ורק השבוע התגלו שוב במפגש עם פלסטינים ליד הכפר כיסאן במזרח גוש עציון, גם כן בשטח C.

חייל קנדי |

חייל קנדי | צילום: רגבים

"תארו לכם שהרמטכ"ל כוכבי היה מסתובב בגבול קנדה לבוש מדים עם דרגות על הכתף ומחזק מבריחי גבול עבריינים", מסר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "האם קנדה מתכננת לפתוח במלחמה עם ישראל? גורם צבאי בכיר ממדינה זרה שמעודד עבריינים שפלשו לאדמות המדינה בחסות הרש"פ זה טרוף מוחלט וצעד בוטה וגס נגד מדינת ישראל. אנו קוראים לזמן עוד היום את השגריר הקנדי לשיחת נזיפה ולהבהיר שהתערבות כזו היא פגיעה אנושה ביחסים הבינלאומיים. התערבות גסה כזו היא טירוף שחייב להיעצר."

עוד הוסיף דויטש כי "כל עוד מדינת ישראל תראה עצמה כאורחת ביהודה ושומרון ולא תתנהל כבעלת הבית, גם שאר מדינות העולם יראו במדינת ישראל כאורחת ולא כבעלת הבית".

בדובר צה"ל לא התייחסו לשאלה האם אלוף הפיקוד נפגש עם המשלחת הקנדית. "גורמי צה"ל הרלוונטיים מצויים בקשר מקצועי עם גורמי מתאם הביטחון האמריקני UNITED STATES SECURITY COORDINATOR בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית כפי שהיה גם בעבר", כך נמסר לחדשות כיפה.

צילום: רגבים