כוחות הביטחון הרסו את בית הכנסת שנבנה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז

כוחות של המנהל האזרחי והמשטרה פשטו על גבעת "נעם שיח" בבנימין בפעם הרביעית מאז הקמתה, והחריבו את בית הכנסת שנבנה לזכרו של לוחם הימ"מ שנהרג בג'נין | בן גביר: "בגיבוי קואליציית האחים המוסלמים, הממשלה הורסת בית כנסת ונוהגת באלימות כלפי היהודים".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/22 09:52 טז בסיון התשפב

כוחות הביטחון הרסו את בית הכנסת שנבנה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז
צילום: ללא

כוחות משטרה ומנהל אזרחי פשטו הלילה (בין שלישי לרביעי) על גבעת "נעם שיח" הסמוכה לישוב עד עדי בבנימין, וביצעו במקום הרס - הרביעי במספר מאז הקמתה לפני כשבועיים וחצי. לטענת התושבים, במהלך הפינוי נקטו השוטרים אלימות קשה ביותר כנגד הנערים בגבעה וכנגד מי שהגיעו למחות על ההרס. כתוצאה מאלימות השוטרים נפצעו שלושה נערים שטופלו בשטח על ידי צוותי רפואה.

"עוד לפני שהציגו צו או הסבירו מה רצונם בכלל, קפצו עלינו השוטרים, הפילו אותנו לרצפה והחלו להכות בנו בכל חלקי גופנו", אמרו הבוקר תושבים בגבעה. עוד הם האמרו כי תושב שניסה לתעד את אלימות השוטרים, הוכה אף הוא ומכשיר הטלפון שלו רוסק בידי מפקד המג"ב עד שיצא מכלל שימוש.

בית הכנסת בגבעה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז שנהרג לפני כחמישה שבועות בג'נין, שנחנך רק בתחילת השבוע במעמד בני משפחתו של הלוחם ז"ל - נהרס על ידי הכוחות תוך שהם השליכו את לוח הזיכרון לרצפה.

בגבעה פנו גם לגורמי הימין בממשלה: "ניר, איילת וכל מי שעדיין מכנה את עצמו ימני: איך הידיים שלכם לא רועדות לשלוח כוחות הרס אלימים באישון ליל לבצע הרס בהתיישבות כשהערבים ממול חוגגים ושמחים? איך אתם מצליחים להירדם בלילה אחרי שהחרבתם את בית הכנסת לע"נ לוחם הימ"מ נעם רז - יממה בלבד לאחר ה-30 לנפילתו?". 

בן גביר: "הממשלה שוברת את השיאים של עצמה"

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף את מדיניות הממשלה ואמר: "הממשלה שוברת את השיאים של עצמה בפינוי יישובים יהודים שנועדו להגן על המדינה ומצד שני מעלימה עין מעשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים ברהט ואום אל-פאחם". 

לדבריו "אחרי שהממשלה מכרה את הנגב לאחים המוסלמים ונסחטה ב-53 מליארד שקל, ממשיכה הממשלה לפגוע בגיבורים שמיישבים את הארץ במסירות ובגיבוי קואליציית האחים המוסלמים, הורסת בית כנסת ונוהגת באלימות כלפי היהודים". בן גביר הוסיף: "נמשיך להיאבק בממשלה הרעה, עד להקמת ממשלה חלופית מלא מלא".