סטרוק וקיש מודיעים לאלוף הפיקוד: נכנס הלילה לקבר יוסף עם או בלי הצבא

אלוף הפיקוד סירב לאשר כניסת ראשי שדולת ארץ ישראל לקבר יוסף, אך שני חברי הכנסת מהאופוזיציה הודיעו: "במידה ולא נקבל עוד היום תאריך חלופי לימים הקרובים אנו מתכוונים להיכנס כבר הערב לקבר יוסף עם אישור או בלעדיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/22 10:48 י בניסן התשפב

סטרוק וקיש מודיעים לאלוף הפיקוד: נכנס הלילה לקבר יוסף עם או בלי הצבא
קבר יוסף, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, ביקשו להגיע הלילה לקבר יוסף שהושחת ונשרף על ידי פורעים ערבים אך קיבלו אמש בשעת לילה מאוחרת הודעה מקצין הכנסת כי אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מסרב לאשר כניסתם וזאת ללא נימוק. הבוקר (ב') הודיעו השניים: "נכנס הלילה לקבר יוסף עם הצבא או בלעדיו".

במכתב דחוף שהוציאו לקצין הכנסת ניצב יובל חן, דרשו ראשי השדולה מקצין הכנסת לפעול מול אלוף הפיקוד שיעמוד בהוראות היועצת המשפטית לכנסת ויקבע תאריך לכניסתם לקבר: "במענה לפנייתנו בנושא כניסת חברי כנסת למתחם קבר יוסף הצדיק מחר יום שני י'  בניסן - 11 באפריל, התבשרנו דרכך כי מפקד פיקוד מרכז לא יוכל לאפשר כניסה זו. נכון לשעה זו, טרם קיבלנו מאלוף הפיקוד מענה בכתב המנמק את הסיבות מאחורי החלטה זו, שמשמעותה החמורה צמצום חופש הפעילות הנדרשת לחברי כנסת בעלי חסינות, פגיעה בביצוע תפקידם כנבחרי ציבור בכלל, ותפקידם בתחום הפיקוח הפרלמנטרי בפרט".

"הודעת אלוף הפיקוד נוגדת את הוראות הייעוץ המשפטי"

כאמור, בתגובה להודעת אלוף הפיקוד שאוסרת על כניסתם לקבר יוסף ללא נימוק כנדרש ובהינתן העובדה שבניגוד להנחיית יועמ"ש הכנסת סירב לאשר תאריך חלופי בימים הקרובים, הודיעו ראשי השדולה כי בכוונתם להגיע עוד הלילה לקבר יוסף.

"הודעת אלוף הפיקוד נוגדת את הוראות הייעוץ המשפטי, מצמצמות את חופש הפעילות של חברי הכנסת בעלי חסינות ופוגעות בביצוע תפקידנו כנבחרי ציבור. העובדה כי מגבילים כניסת יהודים למקום שצריך להיות בשליטה ישראלית מלאה צבאית ואזרחית היא חרפה. במידה ולא נקבל עוד היום תאריך חלופי לימים הקרובים אנו מתכוונים להכנס כבר הערב לקבר יוסף עם אישור או בלעדיו".