מות אהוביה סנדק: מסתמן כי התיק נגד השוטרים ייסגר

יותר משנה אחרי מותו של אהוביה סנדק, מסתמן כי התיק נגד השוטרים שערכו את המרדף ייסגר. נגד הנערים שנסעו עם אהוביה ברכב יוגש כתב אישום | סמוטריץ': "אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 20:46 כא בשבט התשפב

מות אהוביה סנדק: מסתמן כי התיק נגד השוטרים ייסגר
אהוביה סנדק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

אהוביה סנדק ז"ל נהרג לפני יותר משנה בהתהפכות רכב בבנימין, ועוד שלושה נערים שנסעו עמו במכונית נפצעו במהלך מרדף משטרתי. במהלך השנה קמו תנועות מחאה הדורשות צדק לאהוביה, שיתבטא בין היתר בחקירת השוטרים.

העיתונאי כרמל דנגור מפרסמת הערב (א') כי נגד השוטרים ייסגר התיק, ולעומתם נגד הנערים ששהו ברכב יוגש כתב אישום. העבירה כלפיי הנערים היא סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, וייתכן שהנערים יואשמו לבסוף בעבירות אחרות.

עורך הדין אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת סנדק, מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה: "לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה. אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם", מסר עו"ד עטרי.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הוסיף "‏הפרסומים מהיועמ"ש אחרי יותר משנה מאז ההרג של אהוביה סנדק ז"ל, הם בדיוק הפרסומים שבמח"ש תדרכו את העיתונאי משה נוסבאום יומיים או שלושה אחרי ההרג. כבר לפני שהוגשה חוות הדעת, כבר לפני שאספו הראיות, כבר לפני שהיתה החקירה מח"ש הדליפו לכל גורם שהתיק הזה יסגר.

כעת לאחר שנה ויותר כשמתפרסם שהתיק כנגד השוטרים צפוי להיסגר אנחנו לא מתפלאים. המטרה סומנה לפני החקירה והעמדה של היועמ"ש היא כפי שסומן מלכתחילה והיה צפוי, כל ההפגנות וכל הזעם הציבורי לא היו לחינם, ידענו בדיוק מה מגמת המערכת וההדלפה על מגמת היועמ"ש לא מפתיעה אותנו. אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותינו להפוך את ההחלטה המבישה הזאת", אומר יאדו.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ על הכוונה לסגור את התיק נגד השוטרים שהשתתפו במרדף אחרי אהוביה סנדק: ״הייתי שם. מהרגע הראשון הכל היה טיוח אחד גדול. 
סגירת התיק, כמו גם זיהום החקירה והעיכוב בחקירת השוטרים הם אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל. במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירות פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסיה שאין לה קול. האם אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?״.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר:  "אם אכן תיק החקירה נגד השוטרים ייסגר, מדובר ביום כיפור במערכת אכיפת החוק ומתן רשיון להרוג נערי גבעות". ח"כ בן גביר הוסיף: "מנדלבליט עוזב עם עוד כתם חמור וקשה, דמם של נערי הגבעות הופך להיות הפקר".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה אומר: "לצערנו לא הופתענו. מהיום של המרדף ההוא אנחנו בתחושה קשה שנעשה הכול כדי לטאטא את נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל ולא כדי לגלות את האמת ולהעמיד את האשמים לדין. כאשר אזרח או לובש מדים הורג מחבל בעת פיגוע טרור, המעצר מתבצע מידית וחייו של אותו איש חיל הופכים לגיהינום על ידי מערכת אכיפת החוק. אבל כאשר גופתו של אחד מילדנו מוטלת לפנינו – אין דין ואין דיין, אין אחראי ואין אשם, כאילו שתי מערכות חוקים מקבילות מתנהלות במדינתנו. אנחנו לא פחות ממזועזעים במידה ואכן התקבלה החלטה זאת ודורשים מהשר לביטחון פנים עמר בר לב ומהמפכ"ל קובי שבתאי לפעול ללא דיחוי לחקר האמת בפרשה זאת. את אהוביה סנדק כבר לא נחזיר אבל לא נאפשר לקיים חברה בה מרדף משטרתי מסתיים בלוויית ילד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן