המחאה מתפשטת: תושבי הר חברון הגיעו לביתו של שר הבטחון

תושבי היישוב עשהאל שבהר חברון הגיעו כעת לביתו של בני גנץ ומחו על הסחבת המתמשכת ודרשו להסדיר את היישובים הצעירים. ראש המועצה יוחאי דמרי: "שימו בצד פוליטיקה ותפתחו את הלב לחמלה והאנושיות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/01/21 20:30 א בשבט התשפא

המחאה מתפשטת: תושבי הר חברון הגיעו לביתו של שר הבטחון
ההפגנה מול ביתו של גנץ, צילום: עשהאל

עשרות מתושבי היישוב עשהאל הגיעו כעת לביתו של בני גנץ שר הבטחון בראש העין ודרשו ממנו להסדיר את היישובים הצעירים. התושבים מוחים כבר שבועות ארוכים על הסחבת המתמשכת ואי הסדרת היישובים הצעירים בכל רחבי יהודה ושומרון. 

השרה ינקלביץ: "אפעל להסדרת הישובים"

המוחים החזיקו שלטים עליהם נכתב כי הם לא דורשים זכויות יתר אלא חשמל סדיר ומים זורמים כפי שכל אזרח ישראלי בשנת 2021 מקבל. בזמן המחאה, נפל שוב החשמל בעשהאל ועשרות משפחות המשיכו את שגרת הערב בחשכה. 

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון המלווה את המאבק, אמר בהפגנה: "אנשים נוטים לחשוב שמדובר בהתיישבות צעירה וחדשה אבל אנחנו מדברים על יישובים בני 20 שנה ויותר, אני פונה לשר הבטחון בני גנץ, שים בצד את הפוליטיקה למען האנושיות, שים את המחלוקות והקשב לילדים שהגיעו הערב לחצר ביתך, הם רוצים לחיות עם מים חשמל תחבורה ציבורית תקשורת איכותית ועוד, תנאים בסיסיים שכל אדם במדינת ישראל בשנת 2021 זכאי להם"

דמרי ציין כי דרישות התושבים אינן קשורות לימין או שמאל והמחאה היום מול ביתו של שר הבטחון היא חלק משרשרת מחאות נגד התנהלות הממשלה כולה.