בג"ץ דחה את עתירת שלום עכשיו

שופטי בג"ץ דחו את עתירת 'שלום עכשיו' והדפו את טענות דו"ח מבקר המדינה נגד מועצת בנימין על תמיכתה במשימות התיישבות. בג"ץ הכריע כי המועצות יכולות לתמוך בתנועת אמנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 21:31 ט באב התשפא

בג"ץ דחה את עתירת שלום עכשיו
דיון בבג"ץ. ארכיון , צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בשנת 2017 הטיח דו"ח מבקר המדינה של המבקר דאז יוסף שפירא האשמות נגד מועצת בנימין לפיהן העבירה כספי תמיכות למשימות התיישבות באמצעות תנועת ההתיישבות 'אמנה' וזאת שלא בהתאם לסמכותה, כנטען בדו"ח. היום (א') פסק בג"ץ בעד ההתיישבות.

בעקבות דו"ח המבקר, תנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' עתרה לפני שנתיים לבג"ץ בדרישה כי למועצות יהיה אסור לתמוך במשימות לקידום ההתיישבות. שם טענו כי רשות מקומית לא הוסמכה לעניין הזה.

עו"ד מיכל רוזנבוים שייצגה את מועצת בנימין ומועצת גוש עציון טענה בבית המשפט כי מתן התמיכות עומד בדרישות הדין וכי עידוד הבנייה וההתיישבות הינן בגדר מטרות ציבוריות שניתן בגינן להעניק תמיכה.

בפסק הדין שניתן היום נקבע כי מבקר המדינה טעה בקביעתו ומועצת בנימין פעלה כראוי וכדין בנושא התמיכות. השופטים דחו את טענות ארגון 'שלום עכשיו' וקבעו כי המועצות ביהודה ושומרון פעלו כדין ומותר להן לתמוך כספית בפעולות לקידום וחיזוק ההתיישבות גם באמצעות תנועת 'אמנה'. השופט מזוז נשאר בדעת מיעוט מול שופטי הרוב וילנר וגרוסקופף.


להורדת הקובץ
פסק הדין.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר על החלטת בגץ כי: "אנחנו פועלים ונמשיך לפעול כדי לחזק את ההתיישבות ואת תושבינו. כפי שהמועצה וראשיה טענו לכל אורך הדרך, דו"ח המבקר היה שגוי בתפיסות היסוד שלו ונכון עשה בג"ץ שקיבל את עמדתנו והפריך את טענות המבקר דאז. פיתוח האזור הוא אינטרס לאומי וחלק ממנו מוטל על כתפינו ברשות ובסמכות. וכמובן, תודה לשלום עכשיו"

עו"ד מיכל רוזנבוים, שייצגה כאמור חלק מהמועצות ברכה על פסיקת בג"ץ ואמרה כי: "זו פסיקה חשובה שמתירה לרשויות המקומיות לפעול לקידום מגוון מטרות ציבוריות שונות בכלל ולקידום ההתיישבות בפרט. בית המשפט העליון הכיר בכך שגם פעילות 'אמנה' היא בעלת אופי ציבורי מובהק, העוסקת בפיתוח ההתיישבות ובסיוע לציבור רחב של מתיישבים במקומות שונים ומשכך - פעילות שמותר לרשויות לתמוך בה. ביהמש העליון הכיר באופן תקדימי היום במגוון גופים שונים ובמגוון פעילויות ציבוריות נוספות ככאלו שניתן לתמוך בהן וסייע לעשרות גופים להמשיך ולתרום לטובת כלל הציבור בעשייתן".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן