פעם ראשונה בממשל בנט: אישורי בנייה ביצהר

ועדת המשנה במנהל האזרחי ואישרה תכניות בנייה ברחבי יהודה ושומרון, בהם: בית ספר באלקנה, קניון במישור אדומים, ויחידות דיור ביצהר. מועצת יש"ע: "מה שאושר היום זה לא תכניות בנייה של יחידות דיור, אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/21 17:42 יג בתמוז התשפא

פעם ראשונה בממשל בנט: אישורי בנייה ביצהר
צילום: Sraya Diamant/Flash90

צעדים ראשונים לטובת ההתיישבות ביהודה ושומרון מתקיימים היום (ד') תחת ממשלת בנט-לפיד, עם אישור של 31 תכניות בנייה. בין התכניות שאושרו, בית ספר לילדי חינוך מיוחד ביישוב אלקנה וקניון ענק לעיצוב הבית במישור אדומים, אך מעל לכולן אושרו גם בנייה של מספר יחידות דיור ביצהר. מדובר באישור של הוועדה המצומצמת יותר, שמאשרת פרויקטים קטנים, אך הוועדה הראשית של המנהל האזרחי לא קיימה פגישה כבר למעלה מחצי שנה.

במועצת יש"ע ביקשו להבהיר כי, "מה שאושר היום זה לא תכניות בנייה של יחידות דיור ולא ישיבת מת''ע. אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור תכניות של בתים וזה עדיין לא קרה". עוד נמסר מהמועצה: "צריך לכנס לאלתר את מועצת התכנון לאשר בנייה של יחידות דיור בכל רחבי האזור. חיכינו מספיק". האישורים מגיעים על רקע הפינוי הבוקר של מאחז עוז ציון שבבנימין,  במהלך הפינוי נעצרו 7 נערים, שנעזרים בארגון חוננו.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ התייחס גם הוא: "מה שניתן זה ממש לא אישורי בנייה. בינתיים הבנייה ביישובים לא מתקדמת וככל שעוברים הימים יש לכך משמעות ברורה והיא התעללות בצעירים שהתחתנו ובגרו ועדיין ממתינים לבנות בית. משפחות שלא יכולות להרחיב את ביתן. זו פגיעה בזכות הקיום הבסיסית של היישובים. לא יכול להיות שבניית בית ביישוב מוסדר תהפוך לאירוע פוליטי".

ח"כ ממרצ, מיכל רוזין, ביקשה להבהיר את קיומו של האישור על אף ההתנגדות העקרונית של מפלגתה בנושא. בראיון לגלי צה"ל אמרה: "אנחנו נכנסנו לקואליציה לא כדי לשנות את בנט מימין לשמאל ולא שהוא ישנה אותנו משמאל לימין. כל אחד יעסוק בתחומו". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן