אחרי למעלה מ-20 שנה: ישוב בגוש עציון זכה לשכונת קבע

החלו עבודות הפיתוח לשכונת קבע באיבי הנחל ובעוד מספר חודשים יוכלו ראשוני התושבים להתחיל בבניית בתיהם. ראש המועצה שלמה נאמן:" היכן שנקים את בתינו שם נקבע את אחיזתנו ונבסס את ישיבתנו בארץ אבותינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 16:49 ז באייר התשפא

אחרי למעלה מ-20 שנה: ישוב בגוש עציון זכה לשכונת קבע
איבי הנחל, עבודות הפיתוח החלו, צילום: דוברות המועצה האזורית גוש עציון

היסטוריה בהתהוות. אחרי למעלה מ-20 שנה החלו עבודות פיתוח הקרקע לשכונת הקבע ביישוב איבי הנחל שבדרום מזרח גוש עציון. בתחילת שנת 99' הוקם המקום בתמיכת המדינה על ידי גרעין של כעשר משפחות המשתייכות לזרם חסידות ברסלב. עם השנים הצטרפו עוד משפחות צעירות, בעיקר מן היישובים הוותיקים במערב גוש עציון. וכיום מתגוררים במקום כ-50 משפחות.

אחרי שנים של תכנון ועבודה מול גורמי התכנון והממשלה, קיבלה המועצה באוגוסט 2019, אישור לתב"ע מהמנהל האזרחי להסדרת איבי הנחל, ובעוד מספר חודשים יוכלו ראשוני התושבים להתחיל בבניית בתיהם.

איבי הנחל

איבי הנחלצילום: דוברות המועצה האזורית גוש עציון

בתחילת החודש האחרון, החלו העבודות הראשונות על פיתוח הקרקע, לקראת בינוי 96 יחידות הקבע הראשונות שייבנו בשיטת "בנה ביתך" בשני שלבים. 61 יחידות בשלב א' ו-35 נוספות בשלב ב'.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן בירך על הנעשה בהתרגשות: "בשעה טובה ומוצלחת אפשר לומר שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. נכון עוד "חזון למועד" אך לראות את הטרקטורים שנמצאים בשטח עושים את העבודות הראשונות על 96 היחידות שייבנו בעז"ה זו נקודת ציון חשובה לחיזוק ההתיישבות בספר המדבר ולהרחבת ההתיישבות בגוש עציון. היכן שנקים את בתינו שם נקבע את אחיזתנו ונבסס את ישיבתנו בארץ אבותינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן