תושבי השומרון עלו לאתר מזבח יהושע בן נון

כ-100 אנשים עלו להר עיבל שבשומרון, ימים ספורים לאחר ההרס שבצעה הרשות הפלשתינית בשרידי מזבח יהושע, ולאחר שיקומו אתמול. הנשיא פנה לשר הביטחון: "לחקור עד תום את מעשה הפגיעה במתחם המזבח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/02/21 15:09 ל בשבט התשפא

תושבי השומרון עלו לאתר מזבח יהושע בן נון
צילום: פורום ערבות יהודית בשומרון

כ-100 אנשים עלו היום (ו') בצהריים להר עיבל שבשומרון, יומיים לאחר ההרס שבצעה הרשות הפלשתינית בשרידי מזבח יהושע בן נון, ויום לאחר שיקום האתר. המשתתפים התפללו תפילת מנחה של ראש חודש אדר למרגלות מזבח יהושע, וקראו לשמור על המקום ולחזק את ההתיישבות במקום. האירוע התקיים בארגון פורום ערבות יהודית בשומרון.

מנחם בן שחר מראשי הפורום סיפר: "היום הגענו להר עיבל, מטעם פורום ערבות יהודית בשומרון, זה מקום חשוב והיסטורי לעם ישראל, כאן נוצרה הערבות היהודית, באנו לפה בשם כל עם ישראל, לקבל חיסון כנגד פרוד, כנגד שנאה ולהראות את האהבה שלנו והקשר שלנו למקום, ואת החשיבות של המקום, בע"ה נזכה לחזק את הקשר ולהתיישב פה, שבת שלום".

הנשיא ראובן ריבלין, פנה היום לשר הביטחון גנץ ודרש את התערבותו. "פניתי הבוקר לשר הביטחון בבקשה לחקור עד תום את מעשה הפגיעה במתחם המזבח בהר עיבל, ולקדם את הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח שפגיעה שכזו לא תשנה. לא יעלה על הדעת כי אנו, אשר שורשינו נטועים באתרים אלה, בכל חלקי הארץ, לא נוודא כי אתרי המורשת שלנו מוגנים ושמורים מכל נזק ופגיעה", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

נזכיר כי אתמול במבצע בזק חשאי שיקמה מועצה אזורית שומרון את החומה העתיקה המקיפה את אזור הפולחן העתיק. במבצע השתתפו למעלה מ-30 עובדים של החברה הקבלנית "עייש עבודות עפר" ואנשי מקצוע, ובליווי צמוד של אנשי מקצוע מתחום הארכיאולוגיה של צוות המועצה האזורית שומרון ושל שוקי לוין לשעבר מנהל אגף הבטחון של מועצה אזורית שומרון, שליווה את פרופ אדם זרטל בגילוי המזבח לפני כ 35 שנה.  

כ-35 מטרים של הקיר המערבי של מתחם המזבח שוקם  בעזרת אבנים מקומיות, עם זאת לא ניתן היה לשקם את החומה הצפונית שאורכה כ-20 מטרים והושחתה גם היא על ידי הרשות הפלשתינית, ולכך תידרש עבודה ארכיאולוגית יסודית.