בגוש עציון מנציחים את משה 'מושקו' מושקוביץ

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "ננציח את פועלו של מושקו ונמשיך את המורשת שהוא השאיר לנו כאן בגוש עציון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/21 12:14 כ בשבט התשפא

בגוש עציון מנציחים את משה 'מושקו' מושקוביץ
מושקו מושקוביץ ז"ל, צילום: צילום מסך

בישיבת מליאה מיוחדת של מועצת אזורית גוש עציון, צויין זכרו של משה מושקוביץ' - מושקו ז"ל. המועצה החליטה פה אחד להנציח את זכרו של מושקו ופועלו במקום בו שכנה משואות יצחק הישנה בגוש עציון שהוחרב על ידי הערבים במלחמת העצמאות וכעת אמור לקום במקום ישוב יהודי מתחדש.

משה (מושקו) מושקוביץ הלך לעולמו

מועצת גוש עציון פנתה לציבור, וקראה להגיש רעיונות והצעות איך להנציח את מושקו. וזאת במסגרת תהליך ציבורי שמרוכז על ידי ועדת ההנצחה של מועצת גוש עציון, שבמהלכו יגובשו המלצות לשם ולצורות המדויקים בהם יונצח. המועצה תצביע ותאשר את הזוכה.

כזכור, משה 'מושקו' מושקוביץ היה ממייסדי גרעין משואות יצחק הישנה שקם בגוש לפני קום המדינה, ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון לאחר שחרורו במלחמת ששת הימים, מייסד ממש של העיר אפרת, של הישוב אלון שבות ושל ישיבת הר עציון. בנוסף, שימש בחייו בתור ראש המועצה הראשון של מועצת שפיר ושל מועצה מקומית אפרת אותה כאמור הקים במו ידיו.


(סרטון לרגל יום הולדתו התשעים של מושקו)

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "ננציח את פועלו של מושקו ונמשיך את המורשת שהוא השאיר לנו כאן בגוש עציון. אנו רוצים לבחור ביחד עם כל הציבור את ההנצחה הראויה לו, על חייו ועל פועלו יוצאת הדופן בכל קנה מידה שהוא העניק לכל אחד ואחת מאיתנו עוד מלפני קום המדינה ועד ליומו האחרון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן