יוסי דגן נגד נתניהו: "נכשלתם בהבאת הריבונות"

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו ל-3 ימים לאוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בירושלים: "באנו להביע סולידריות. נכשלתם בהבאת הריבונות - אל תכשלו בהסדרת ההתיישבות הצעירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/21 11:32 כז בטבת התשפא

יוסי דגן נגד נתניהו: "נכשלתם בהבאת הריבונות"
דגן במאהל המחאה, צילום: רועי חדי

בצעד דרמטי העביר הבוקר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן  את לשכתו למאהל ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, זאת לבקשתם של מובילי מחאת ההתיישבות הצעירה איתי זר ויעל שבח מחוות גלעד, אורי ברטפלד מהישוב עשהאל, אליהו עטיה ממבואות יריחו, אוריה לוברבוים משדה בועז, עטרה כהן מגבעת הראל, אברהם רויזמן מבני אדם. 

יוסי דגן: "המפלג הלאומני פועל בהגדרה רק נגד מתיישבים ביו"ש"

דגן הודיע כי הגיע להביע סולידריות ולחזק את ראשי המאבק, מתיישבי ההתיישבות הצעירה בשל "מאבקם הצודק"ף, והעביר את לשכתו למאהל המחאה, בו החלו לפני מספר ימים לשבות רעב, והודיע כי יישאר במקום עד יום רביעי.  

לדבריו: "המאבק הזה הוא מאבק של כל אדם הגון, וכל בן תרבות, כל מי שלא מוכן לכך שלמעלה מ 20,000 ילדים נשים וטף יהיו מנותקים ממים וחשמל מסודרים במאה ה 21. של כל מי שלא מוכן לכך שמשפחות שלמות יהיו מנותקות מחשמל ואינטרנט בזמן סגר באמצע החורף. זה לא מאבק של ימין ושמאל. דגן פנה לראש הממשלה ואמר:  "נכשלתם בהבאת הריבונות אל תכשלו בהסדרת ההתיישבות הצעירה". 
דגן הקים אוהל בצמוד ל"אוהל הבדואי" של ההתיישבות הצעירה ומתכוון לקיים את פגישותיו שם וכן להשתתף בצורה מלאה בסדר היום של מאהל המחאה שמובילים ראשי ההתיישבות הצעירה. 

אורי ברטפלד שובת ערב מראשי המחאה: "אנחנו מקבלים היום גיבוי נוסף כשראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חלוץ ראשי המועצות מגיע לפה ונותן לנו חיזוק משמעותי במאהל המחאה שלנו מול ראש הממשלה, ראשי הרשויות הם אלו שדואגים לישובים והם צריכים להיות בראש המאבק".

פורום ההתיישבות הצעירה: "מברכים את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על הצטרפותו למאהל השביתה מול משרד ראש הממשלה. עוד ראשי מועצות ואנשי ציבור יצטרפו למאהל בימים הקרובים - לא נעצור ולא נפסיק את שביתת הרעב עד ראש הממשלה יתעשת ויאשר את החלטת הממשלה שתסדיר את הישובים".

מאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה נפתח לפני: שבוע וחצי ומשתתפים בו:  לפני כשבוע החלו דיירי האוהל בשביתת רעב. כאשר דרישתם מראש הממשלה היא שיאשר בישיבת הממשלה את נוסח החלטת הממשלה שמסדיר את הישובים הצעירים ומאפשר להם לקבל תשתיות חשמל ומים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן