מנהל פורום ההתיישבות הצעירה: "כרגע, גנץ מתנהג כתאום של אופנהיימר"

בעקבות הדיווחים על התנגדות שר הביטחון להסדרת ההתיישבות הצעירה ועל כך שהצעת המחליטים עדיין לא הוכנסה לסדר יומה של הממשלה ביום ראשון הקרוב, בהתיישבות הצעירה זועמים: "בושה וחרפה של ראש הממשלה ושר הביטחון שהמהלך לא מקודם היום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/12/20 15:31 כד בכסלו התשפא

מנהל פורום ההתיישבות הצעירה: "כרגע, גנץ מתנהג כתאום של אופנהיימר"
עשהאל, הר חברון, צילום: אלעד הומינר

בעקבות הדיווחים שהתקבלו היום (ה') על התנגדות שר הביטחון, על כך שהצעת המחליטים להסדרת ההתיישבות הצעירה עדיין לא הוכנסה לסדר יומה של הממשלה ביום ראשון הקרוב, בפורום ההתיישבות הצעירה דורשים מראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ לעמוד בהבטחתם.

מנהל פורום ההתיישבות הצעירה, אליהו עטיה, אומר לחדשות כיפה, כי נתניהו אשם כבר 11 שנים. "אני כועס ומאוכזב. ביבי יושב על הגדר ולא עושה כלום בינתיים. הוא אומר 'כשגנץ יסכים אשקול את זה'. כשביבי רוצה משהו הוא לא מחכה שגנץ יסכים, הוא דואג שגנץ יסכים ואת זה הוא לא עושה. ולכן ביבי כדרכו, כמו ש-11 שנים הוא לא עשה כלום, גם עכשיו הוא לא מתכוון לעשות משהו".

בני גנץ באמת תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה?

עטיה מאיים כי בבחירות הקרובות מי שחשובה לו ההתיישבות, לא יצביע לנתניהו. "ביבי כרגע צופה מהצד במאמצים שלנו לקדם את העניין ולא נוקף אצבע, זה לא ילך וזה לא חדש. מס שפתיים. אם הוא לא יביא את זה אני לא חושב שמישהו בהתיישבות או מישהו שחשובה לו ההתיישבות יקנה כל אמירה ריקה שלו במהלך קמפיין הבחירות". 

"הנגבי כן רוצה הסדרה", אומר עטיה, "ראש הממשלה לא מספיק מתאמץ פה אבל יש עוד אחד שהאחריות עליו ב-100%, בני גנץ, הוא שר הביטחון והוא האחראי על ההתיישבות, זו האחריות שלו. שר הביטחון אהוד ברק הביא את החלטת הממשלה שמה שעל אדמות מדינה - יוסדר. אז מה, גנץ שמאלני יותר מברק?".

אתמול היה דיון בוועדת חוץ וביטחון אליו הגיעו נציגים של גנץ ושל המנהל האזרחי. בדיון הם אמרו שגיבשו החלטה טובה. החלטה, שעל אף הקשיים שבדרך כלל מערימים במנהל האזרחי - מקובלת עליהם ומקובלת גם משפטית. "אין גורם שמקשה יותר על החיים שלנו מהמנהל האזרחי. אין. תמר זנדברג מקשה עלינו פחות. המנהל שהוא תחת אחריותו של גנץ, הסכים. כל התנאים הבשילו: הצד המדיני, הצד המקצועי וגם הפוליטי והמשפטי". 

בסיום דבריו תקף עטיה את שני ראשי הממשלה: "כרגע, גנץ מתנהג כמו התיאום של יריב אופנהיימר. רק מרצ ושלום עכשיו רוצים לעכב את ההסדרה שלנו. אני לא יודע אם סופית הוא החליט לא לתמוך, כרגע הוא לא מקדם את זה. וגם ביבי אשם בתור ראש הממשלה שלא מתאמץ. בושה וחרפה". 

נזכיר כי נתניהו הבטיח במליאת הכנסת, באמצעות השר הנגבי, על החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה. גנץ הבטיח בעצמו בישיבת הסיעה שלו, שישובים שעל אדמות מדינה - יוסדרו. בישיבת ועדת החוץ והביטחון הובהר, על ידי הנגבי ועל ידי נציגי גנץ, שהחלטת הממשלה נוסחה כבר, וממתינה רק לאישורם.