יצא משליטה: צפו בעימות הסוער בוועדת הכספים על חוק קמיניץ'

הדיון על חוק על הקפאת תיקון חוק התכנון והבניה עורר סערה בועדת הכספים. ח"כ גפני: "ועדת הכספים היא המקום הכי פופולארי במזרח התיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 12:19 ב בטבת התשפ

יצא משליטה: צפו בעימות הסוער בוועדת הכספים על חוק קמיניץ'
צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בפתח את הדיון בנושא חוק קמיניץ: "הנושא הזה הוא לא נושא של ועדת הכספים. מעבר לכך שועדת הכספים היא המקום הכי פופולארי במזרח התיכון".

עוד אמר גפני: "לגופו של עניין, בליל פיזור הכנסת, היו עיכובים בהצבעה בעקבות 2 הסתייגויות, אחד של ח"כ עודד פורר ואחד של ח"כ אחמד טיבי. אני הוקפצתי לשם והבאתי פיתרון ולכן שר המשפטים אמיר אוחנה נאות לבקשתי, הגיע להשתתף בדיון שאנחנו מקיימים כעת ונראה מה יצא מזה".

שר המשפטים, אמיר אוחנה אמר בדיון: "שמעתי את הצדדים ואמרתי שיש לי אמפטיה אליהם, קיימתי דיון בלשכתי בהשתתפות כל הגורמים המקצועיים, ויש לי קביעה אחת ברורה – תיקון 116 עובד. מה קרה מ-2016 עד היום -  מספר עבירות הבנייה פחת ב-45 אחוז, החמורות פחות ב-75 אחוז בממוצע, שזה הרבה מעל ומעבר לציפיות שהיו למי שתיקנו את התיקון. בנוסף התכנון במגזר הערבי, הינו מעל ומעבר למה שהיה בעבר. זה דבר שכולנו חפצים בו. רק באמצעות תכנון יהיה אפשר להתקדם למגורים מודרניים ומסודרים, רק כך ניתן יהיה לצמצם את הפערים במגזר הערבי לעומת מגזרים אחרים. החוק עובד, אין מקום לתקן אותו או לבטל אותו, אך יש כ"כ הרבה עבירות בנייה, שיש לעשות תעדוף. לכן ביקשתי מקמיניץ, שהיות שאי אפשר לאכוף את כל העבירות, שעבירות מובהקות יהיו בעדיפות ראשונה. תגובש מדיניות אכיפה בתוך חודש ימים".

ח"כ אלון שוסטר, נציג המרחב הכפרי בכחול לבן, יצא נגד ח"כ למיקי זוהר (ליכוד) בדיון: "הניסיון שלכם לעשות חוק נפרד עבור החקלאים וחוק אחר לאחינו הדרוזים ולאזרחי ישראל הערבים הוא בושה וחרפה, וגם החקלאים מתנגדים לכך. אני בתור חקלאי מתנגד לכך."

בעקבות לחץ של של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת על הממשלה הוחלט להעביר את הדיון על החוק לועדת הכספים בהשתתפות שר המשפטים אוחנה. 

מנכ"ל רגבים מאיר דויטש מסר בתגובה על הדיון: "מדובר בנסיון מחטף בתקופת בחירות במטרה להרוס את אחד ההישגים המשמעותיים של ממשלת נתניהו היוצאת.