המאחז 'מעלה שי' הוקם מחדש, לאחר שפונה באלימות

משפחות המאחז שהוקם לזכר נרצח הפיגוע בפתח תקווה, ופונה מוקדם יותר, הקימו אותו מחדש: "היום ברור לכולם שהסכמי אוסלו בטלים, ולא יתכן שרק את המתיישבים היהודים יגבילו בעוד שהערבים בונים בכל מקום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/08/20 21:56 ז באלול התשפ

המאחז 'מעלה שי' הוקם מחדש, לאחר שפונה באלימות
ההתיישבות החדשה במעלה שי שפונתה, צילום: משפחות גרעין "מעלה שי"

משפחות המאחז 'מעלה שי' יחד עם עשרות נערים מתארגנות להעביר לילה נוסף בנקודת ההתיישבות החדשה בבנימין לזכרו של שי אוחיון הי"ד אשר נרצח אתמול בפתח תקוה. המתיישבים, שפונו היום מהבתים שהקימו בלילה הקודם, הקימו מחדש בנקודה מבנה מגורים, והם ממשיכים בהכשרת המקום לקראת הקמת יישוב חדש.

תיעוד: אלימות שוטרים בפינוי המאחז לזכר הנרצח

הנקודה החדשה ממוקמת בשטח B כ-2 ק"מ דרומית ליישוב מעלה לבונה בסמוך לכפרים סינג'ל ואבו אוביין. המתיישבים הסבירו כי עלו לנקודה זו כחלק מהרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש במטרה למנוע את ההשתלטות הערבית ההולכת וגוברת על שטחי יו"ש.

מוקדם יותר הרסו כוחות מג"ב ומינהל את המבנים שהוקמו במקום במהלך הלילה האחרון, במהלך הפינוי דיווחו התושבים על אלימות שוטרים קשה שהופעלה כנגדם. אחד השוטרים תועד מכה באגרופים בפניו של נער אשר שהה על אחד מגגות המבנים.

שוטר מכה נער באגרופים בפניו במהלך הפינויצילום: משפחות 'מעלה שי'

מוקדם יותר קראו בפורום בוחרים בחיים, משפחות שכולות ונפגעי טרור, לרה"מ נתניהו שלא לפנות את נקודת ההתיישבות "אנו קוראים לרה"מ נתניהו לפעול ביד קשה נגד הטרור ולפעול לפי תקנה 119 המקנה סמכות להרוס את בית המחבל עוד הלילה. אנו מחזקים את המתיישבים בבנימין אשר הקימו הלילה יישוב חדש לזכרו של שי הי"ד וקוראים לרה"מ לאפשר את ההתיישבות במקום ולא ח"ו לפנות את המקום. המחבלים צריכים להבין שהטרור יגבה מהם מחיר גבוה יותר, של בנית ארץ ישראל." מסרו בפורום.

משפחות גרעין מעלה שי מסרו הערב "למרות הניסיונות לעצור אותנו, אנו נמשיך בבניה ובפיתוח ההתיישבות במטרה להרחיב אותה לכל שטחי יו"ש. לא יתכן שהערבים יבנו בכל מקום, ירצחו יהודים ואנו נשתוק. היום ברור לכולם שהסכמי אוסלו בטלים, ולא יתכן שרק את המתיישבים היהודים יגבילו בעוד שהערבים בונים בכל מקום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן