תיעוד: אלימות שוטרים בפינוי המאחז לזכר הנרצח

כוחות מג"ב החלו בפינוי המאחז 'מעלה שי' שהוקם סמוך למעלה לבונה, לזכרו של שי אוחיון, שנרצח בפיגוע הדקירה בפתח תקווה. לטענת המשפחות, הכוחות מפנים את התושבים באלימות קשה. המשטרה: "המתפרעים הפעילו אלימות, שוטר נפצע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 15:48 ז באלול התשפ

תיעוד: אלימות שוטרים בפינוי המאחז לזכר הנרצח
ההתיישבות החדשה במעלה שי שפונתה, צילום: משפחות גרעין "מעלה שי"

כוחות מג"ב הגיעו לפני זמן קצר דרך הכפרים הערביים באזור למאחז 'מעלה שי' הסמוך למעלה לבונה, שהוקם הבוקר (ה') לזכר הנרצח בפיגוע בפתח תקווה אמש, שי אוחיון, והודיעו למשפחות אשר עלו לנקודת ההתיישבות החדשה שבכוונתם לפנות את המקום.

בשטחי B: נקודת התיישבות חדשה על שם שי אוחיון הי"ד

בהמשך החלו הכוחות בפינוי המקום. חלק מהנערים במקום מתבצר על גג הבתים. המשפחות מדווחות על אלימות שוטרים קשה במקום.

תיעוד: שוטר מכה נער באגרופים בפניו במהלך הפינוי:

שוטר מכה נער באגרופים בפניו במהלך הפינויצילום: משפחות 'מעלה שי'

פינוי המאחזצילום: משפחות 'מעלה שי'

כזכור, שלוש משפחות יחד עם עשרות בני נוער עלו הלילה לנקודת התיישבות חדשה בשטח B בסמוך לכפרים סינג'ל ואבו עבוויין בבנימין. היישוב החדש במקום יקרא "מעלה שי" על שמו של שי אוחיון הי"ד שנרצח אתמול (ד') בפתח תקווה בפיגוע דקירה.

העליה לקרקע היא חלק מהתרחבות ההתיישבות היהודית ביו"ש במטרה למנוע את ההשתלטות הערבית ההולכת וגוברת על שטחי יו"ש. המשפחות בנו כארבעה  מבני מגורים בשטח והחלו בהכשרת המקום להקמת יישוב חדש.

ממשפחות הגרעין נמסר "ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון תופסת היום רק אחוז קטן מלב הארץ, יש עוד הרבה מאד עבודה, היום ברור לכולם שאוסלו מת. לאור העבודה שהרשות הפלסטינית בונה בכל מקום ומצהירה שאינה מחוייבת לשום הסכם, מתבקש שממשלת ישראל וראש הממשלה נתניהו יאפשרו ליהודים להתיישב בכל מקום בארץ ישראל."

פינוי המאחזצילום: משפחות 'מעלה שי'

ממשטרת ישראל נמסר: "בהמשך לדיווח על הפינוי בגזרת בנימין: לפני זמן קצר כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל והמנהל האזרחי סיימו לפנות שבעה מבנים לא חוקיים שהוקמו בסמוך לכפרים סינג'ל ואבו עבוויין.

"במהלך הפעילות מתיישבים ונערי גבעות התנגדו לפינוי והתבצרו, הכוחות ביצעו פינוי פיזי של המתבצרים. במהלך הפינוי נעצר חשוד אשר חזר מספר פעמים לאחר שפינו אותו ותקף את השוטרים. כמו כן לוחם מג"ב נפצע באורח קל כתוצאה מאלימות פיזית שהופעלה ממספר מתפרעים וטופל במקום על ידי חובש.

"הכוחות הרסו ופינו את כלל שבעת המבנים, הקרשים אשר שימשו לבניית המבנים הוחרמו על ידי המנהל האזרחי".

פינוי המאחזצילום: משפחות 'מעלה שי'

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן